WITH regard to Ian Sharpe's article on fast machine code in the August issue, and in particular his challenge to find a faster way of filling a block of memory, here is my solution. Although billed as a way of filling a block of memory, the source code in the article was specifically set up to dear the screen, in other words fill the screen memory with zeros. My version, although longer in terms of space, is nearly four times faster than the quicker of the two examples quoted. It works by relocating the stack to the top of screen memory and repeatedly pushing HL, which is primed with zero. The routine assumes that the screen has not been scrolled. Entry conditions: Screen must not be scrolled. Exit conditions: None - all registers preserved. Ian Hoare, London. , CPC Computing ★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★ |
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CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/c Page créée en 510 millisecondes et consultée 853 foisL'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko. |
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