Usage: Img2CPC [ /w=width ] [ /h=height ] [ /g ] [ /bn=tileBaseName ] [ /m=mode ] [ | ] [ /code ] [ /o=output ] [ /c=80 ] [ /cbb ] files- w Tile Width. If not specified, it will process the whole image width.
- h Tile Height. If not specified, it will process the whole image height.
- g If specified, it will generate one bmp file per tile.
- bn Base name to be used for asm labels.
- m Pixel mode. Valid values are 0,1,2. If not specified defaults to mode 0.
- t Transparency. Creates masks for transparent pixels.
- i Interlace masks. Creates masks for transparent pixels, mixing them with sprite data.
- f Flipped values LUT. Creates a look-up table with flipped bytes for the current mode.
- o Output file name. Default value is gfx.h
- c Create compiled sprites. Screen width in bytes can be specified. (Default width is 80). File name will be compiled. [outputFileName]
- cbb Create backcuffer compiled sprites. File name will be bb.compiled. [outputFileName] files List of files to process. Wildcards can be used (*.png)
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CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/c Page créée en 197 millisecondes et consultée 2269 foisL'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko. |
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