★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ THE TOWER OF HANOI (c) AMSTRAD ACTION ★

AMSTRAD ACTION
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The program is a version of the game Hanoi's Tower - a simple mathematical puzzle that consists of three pegs and seven differently sized disks. The aim is to move all seven disks from peg one to peg three, without putting a larger disk on top of a smaller one. The mechanics of the program were fine, processing all the necesary logical steps in order to execute the game correctly. However, the program's poor presentation lets it down badly.

We made a few changes to the listing. The basic structure is exactly the same; all we've altered are the parts that are concerned with the program's appearance.

Type in the listing as it stands, and run the program. After you've played with it for a few minutes, re-type the lines we've altered. This is what we did:

There wasn't any use of colour in the program. We added some different PENs and redefined the ink colours.

  • We made slight improvements to the front end of the game. The original waited for capital 'C' to be pressed before starting. This was a nuisance. We eliminated it as there was no need.
  • The graphical display wasn't terribly inspiring. There was obvious room for improvement in the rings, which were made up from the letter 'Z'. We defined a few of our own characters using the SYMBOL command - see line 25.
  • The program has no sound whatsoever. We included a couple of rudimentry spot effects.
  • There was no real impetus to finishing the game. We added a counter so that there is some objective - i.e. beating the number of moves.
Anyway, here's the original listing, followed by our amendments:

AA

THE TOWER OF HANOI [The Hanoi's Tower]
(c) AMSTRAD ACTION

AUTHORS: ANDREW SMITH AND MATTHEW ROBBINS

★ YEAR: 1990
★ LANGUAGE:
★ GENRE: BASIC , BOARD , REFLEXION

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QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.