★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ THE SNAKE (c) COMPUTING WITH THE AMSTRAD ★ |
Computing with the Amstrad |
A CHANCE for all you game fans to get a little rest, and at the same time learn a clever programming technique called palette switching. This involves changing the colours of adjacent sections, and so giving the impression of smooth, flicker-free animation. The program listed here shows a multi-coloured snake, winding its way around the screen and avoiding the randomly scattered blocks. The only part of the snake that moves is its head, with the segments that make up the body changing colour, and the last piece being blanked out. CWTA |
|
|
Page créée en 422 millisecondes et consultée 552 fois L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko. |