★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ MARCHING ORDER (c) COMPUTING WITH THE AMSTRAD ★ |
Computing with the Amstrad |
An entertaining teaching aid for young children MARCHING Order is designed as an aid to teaching simple numeracy and ordering of numbers between 1 and 9. The program is in two sections. In the first the pupil is shown a group of numbers which light up in turn. As each number lights up the pupil must press the spacebar the corresponding number of times. For each press a brick will appear above the number. Delete can be used if too many bricks are chosen, and Enter confirms a selection. In the second section the pupil must place the numbers in the correct order to enable a man to march up the bricks. To arrange the bricks in the correct order the pupil presses the spacebar until a man appears under the lowest number. The bricks above this number then re-position themselves at the bottom of the screen when Enter is pressed. When all the bricks have been re-positioned in the correct order the pupil is rewarded with a short animated sequence. At the end of each game the selection menu is re-displayed to allow the level of difficulty to be changed. CWTA |
|
|
Page créée en 370 millisecondes et consultée 1052 fois L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko. |