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Writing Adventure Games on the Amstrad - 00 - Contents
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WRITING ADVENTURE GAMES ON THE AMSTRAD

Mike Lewis and Simon Price

MELBOURNE HOUSE
PUBLISHERS

©1985 Mike Lewis & Simon Price

AKNOWLEDGEMENTS

To Andy Tyson and Doug Walker for playtesting
To Lesley Boxer for the artwork
and Tim Harrison — the "Printer Driver".

CONTENTS

SECTION ONE — ADVENTURE GAMES

ADVENTURE GAME

  • Chapter 5 SAVING SPACE

SECTION TWO — THE ADVENTURE KERNEL

SECTION THREE — IMPLEMENTING AKS ON THE AMSTRAD

SECTION FOUR — WITCH HUNT — AN EXAMPLE SCENARIO

Appendix A

  • LISTING OF AKS AND WITCH HUNT
  • AKS Chexsum

Appendix B

  • BIBLIOGRAPHY

★ YEAR: 1985
★ AUTHORS: Mike Lewis & Simon Price

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CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/c
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.