APPLICATIONSPROGRAMMATION ★ EVOLUTION ★

★ Ce texte vous est présenté dans sa version originale ★ 
 ★ This text is presented to you in its original version ★ 
 ★ Este texto se presenta en su versión original ★ 
 ★ Dieser Text wird in seiner Originalfassung präsentiert ★ 

This is a series of six programs which has been divided into three self contained groups. It represents the évolution of life from the single celled amoeba to moder man, linked by a single theme - survival!

Evolution 1

Evolution 1 begins with the amoeba stage, in which the player Controls the movement of a tiny amoeba which must wander round the screen eating spores whilst avoiding attack from other single celled créatures. In the second program in this suite of three the player is transformed into a frog which has to dodge from side to side avoiding capture by birds, whilst zapping the required number of airborne flics with its tongue. There is no fairy princess as a reward for this one, but instant promotion into the form of a beaver in the third program, in which you must swim around and capture fish whilst avoiding contact with a vicious crab.

Evolution 2

Evolution 2 contains two programs. In the first, the player Controls a large gorilla which lumbers round a forest collecting bananas which drop randomly to the ground. The computer Controls a small and extremely agile monkey which makes for very tough compétition. The second program in this section puts you in control of a caveman who tries to kill raiders attacking his territory from surrounding caves, bv firing arrows.

Evolution 3

Evolution 3 is the logical culmination of survival conditioning. As the leader of the superpower of your choice, you must destroy your enemies capitals with missiles before you are destroyed by one of theirs. To do this you hâve a very short time to pre-program the flight of your missile with a sériés of direction codes, as the enemy's missile moves towards your capital. The screen features a map of the world on which the missile courses are plotted.

★ PUBLISHER: Pan Books / Personal Computer News
★ YEAR: 1984
★ LANGUAGE:
★ LiCENCE: LISTING
★ AUTHOR: PAUL STANLEY
★ INFO: 'Sixty Programs For The Amstrad CPC464'

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Type-in/Listings:
» Evolucion    (Los  Mejores  Programas  para  el  Amstrad)    LISTING    SPANISHDATE: 2019-08-25
DL: 270
TYPE: PDF
SiZE: 1024Ko
NOTE: 22 pages/PDFlib v1.6

» Evolution    (Sixty  Programs  for  the  Amstrad  CPC464)    LISTING    ENGLISHDATE: 2019-08-26
DL: 405
TYPE: PDF
SiZE: 1693Ko
NOTE: 23 pages/PDFlib v1.6

Je participe au site:
» Pour ce titre nous ne disposons de fichier executable sur CPC (Dump, Saisie du listing) , alors si vous avez ça dans vos cartons ou vous désirez usé vos petit doigts boudinés sur votre clavier faites le nous savoir.
» Vous avez des infos personnel ?
» Vous avez remarqué une erreur dans ce texte ?
» Aidez-nous à améliorer cette page : en nous contactant via le forum ou par email.

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/c
Page créée en 498 millisecondes et consultée 1632 fois

L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.