★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ UNGEWOLLT IM ALL ★

★ Ce texte vous est présenté dans sa version originale ★ 
 ★ This text is presented to you in its original version ★ 
 ★ Este texto se presenta en su versión original ★ 
 ★ Dieser Text wird in seiner Originalfassung präsentiert ★ 

My first textadventure directly written in BASIC. The story in shortness: Taylor, the hero, is stranded in a space craft behind the Mars orbit and has to figure out why the autopilot would not start.

The ZIP-archive contains the source code (plain ASCII) for the German and the English version, a DSK-image (created using CPCDiskXP) with both as .BAS (created in cpcemu), a manual on how to play, and (for the impatient like myself) maps of the various levels of the space craft.

Verbs are the central object of the code and distribute the work load to several "subroutines", returning to the main loop (lines 500-). I tried using 80s code style (as far as I remember it): short variable names, only partially storing data in variables but rather repeatedly read over DATA lines, sequential IFs (mostly) etc. I left a few REMs in (German version), some empty command lines ":" as GOTO targets and could have fused more lines together at the expense of less readability, but I figured for a text adventure it wasn't necessary to speed-optimize to the full exent.

CPCWIKI

UNGEWOLLT IM ALL [Unwillingly in Space]

AUTHOR: Marc Meidlinger

★ YEAR: 2022
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 1 , AVENTURE TEXT , BASIC
★ LiCENCE: FREEWARE

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Games (NON Commercial/Freeware/Shareware):
» Ungewollt  im  All    GERMANDATE: 2022-07-17
DL: 162
TYPE: ZIP
SiZE: 12Ko
NOTE: 40 Cyls
.HFE: Χ

» Unwillingly  in  Space    ENGLISHDATE: 2022-07-17
DL: 157
TYPE: ZIP
SiZE: 12Ko
NOTE: 40 Cyls
.HFE: Χ

Notices d'utilisation:
» Ungewollt  im  All    GERMANDATE: 2022-06-29
DL: 154
TYPE: text
SiZE: 3Ko
NOTE:

» Unwillingly  in  Space    ENGLISHDATE: 2022-06-30
DL: 161
TYPE: text
SiZE: 3Ko
NOTE:

Je participe au site:
» Vous avez des infos personnel, des fichiers que nous ne possédons pas concernent ce jeu ?
» Vous avez remarqué une erreur dans ce texte ?
» Aidez-nous à améliorer cette page : en nous contactant via le forum ou par email.

CPCrulez[Content Management System] v8.732-desktop/c
Page créée en 376 millisecondes et consultée 604 fois

L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.