★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ TERRA COGNITA (c) CODEMASTERS ★

AmstarPopular Computing Weekly
★ Ce texte vous est présenté dans sa version originale ★ 
 ★ This text is presented to you in its original version ★ 
 ★ Este texto se presenta en su versión original ★ 
 ★ Dieser Text wird in seiner Originalfassung präsentiert ★ 

Code Master's brilliant début

Code Masters have finally released their first batch of games, and there can be no doubt that if they keep this initial high standard up, Mastertronic and Firebird are at last going to have some significant competition on their hands.

Terracognita has been written by Steve Curtis (author of that Mastertronic biggie Monaqueterrous) and it's solid budget fare.

Nothing too demanding in the brain department, apart from reasonable map making skills, but your reflexes will know about it all right.

You are faced with a screen scrolling vertically downwards - scattered with impassable walls with tiny gaps and the obligatory kamakazi aliens. Through this futuristic impression of Oxford Street on Christmas Eve, you must manoeuvre your spacecraft left, right, up and down, zapping like mad and trying to pass over certain special squares (giving bonus score, extra lives, extra fuel, etc) and avoid others (time warp ... it takes you back to the start, and 'speed up' squares that make the screen scroll faster).

Code Masters say that there are about 100 screens worth of scrolling in the thing - so you can be assured that cracking it will take quite some time . . . even using the cheat I've discovered.

Totally unlike his last offering, Steve has produced another little cracker - one that is certain to find its way into one or two Christmas stockings.

John Cook , Popular Computing Weekly

TERRA COGNITA
(c) CODEMASTERS

Author: Stephen Curtis

★ YEAR: 1987
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 0 , ARCADE , SHOOT-EM-UP , FUTURISTIC , TAPE
★ LiCENCE: COMMERCIALE
★ RERELEASE: SERMA SOFTWARE (SPAIN)

 

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Cover/Package:
» Terra  Cognita    (Release  TAPE)    ENGLISHDATE: 2015-06-16
DL: 223
TYPE: image
SiZE: 178Ko
NOTE: Uploaded by CPCLOV ; w1214*h603

Dump disk:
» Terra  Cognita    (2014-11-28)    NICHDATE: 2015-04-13
DL: 276
TYPE: ZIP
SiZE: 23Ko
NOTE: Trainer +4 : Invulnerability ; Infinite Fuel ; Infinite Lives ; Disable Time Shifts ; Extended DSK/40 Cyls
.HFE: Χ
 

Dump cassette (version commerciale):
» Terra  Cognita    ENGLISHDATE: 2010-03-29
DL: 287
TYPE: ZIP
SiZE: 21Ko
NOTE:

Medias/Supports:
» Terra  Cognita    (Release  TAPE)    ENGLISHDATE: 2016-09-07
DL: 176
TYPE: image
SiZE: 57Ko
NOTE: Scan by Loic Daneels ; w601*h735

» Terra  Cognita    (Release  TAPE-SERMA)    SPANISHDATE: 2017-01-03
DL: 159
TYPE: image
SiZE: 65Ko
NOTE: Uploaded by hERMOL ; w663*h841

Sur le forum:
» Topic: Cheats, pokes ou solution pour "Terra Cognita"
Je participe au site:
» Vous avez des infos personnel, des fichiers que nous ne possédons pas concernent ce jeu ?
» Vous avez remarqué une erreur dans ce texte ?
» Aidez-nous à améliorer cette page : en nous contactant via le forum ou par email.

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop
Page créée en 391 millisecondes et consultée 2359 fois

L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.