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Friendly robots make learning more fun in this program by Phil Tayler

I have three young children who love to use the computer.! have loads of programs on the BBC which they can use, but nothing much for the Amstrad, so I've decided to write my own. Early number experience should be fun, so I have used a friendly little robot figure to give the concrete experience on screen, so that the child may count before entering the answer.

The robots arc all identical, although they arc randomly coloured. If the answer given is correct, then there is a modest reward. If the answer isn't write, however, then there are "help screens" so that eventual success is assured.

I have deliberately used meaningful names for my variables, and I have used copious REM statements, which might all take a few more minutes to type, but which surely save far more in the time spent debugging!


Home Computing Weekly #112

ROBOT MATHS
(c) HOME COMPUTING WEEKLY

AUTHOR: Phil Tayler

★ YEAR: 1985
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 0 , ARCADE , BASIC

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Type-in/Listings:
» Robot  Maths    LISTING    ENGLISHDATE: 2016-10-22
DL: 36 fois
TYPE: PDF
SIZE: 536Ko
NOTE: Uploaded by hERMOL ; 4 pages/PDFlib v1.6

» Robot  Maths    LISTING    ENGLISHDATE: 2016-10-23
DL: 24 fois
TYPE: text
SIZE: 8Ko
NOTE: Uploaded by CPCLOV

Je participe au site:
» Newfile(s) upload/Envoye de fichier(s)

QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/cache
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.