★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ RED MOON (c) LEVEL 9 ★

ACUAMTIX
★ Ce texte vous est présenté dans sa version originale ★ 
 ★ This text is presented to you in its original version ★ 
 ★ Este texto se presenta en su versión original ★ 
 ★ Dieser Text wird in seiner Originalfassung präsentiert ★ 

Being new to the adventuring game, I have to say that I found the new Level 9 adventure very impressive. Past experiences have usually left me circling round between four or five rather dull locations without a clue as to possible escape. Anyone else who recognises this syndrome and has been put off adventures would be well advised to have a look at 'Red Moon'.

This adventure is of the old school, (plenty of dragons, trolls and magic), and, if anything, this makes it more enjoyable than some of the other Level 9 titles.

The aim of the game is to locate and return a red moon crystal that is the source of magical power. Some devious soul has stolen the said object (Ya, Boo, Hiss) and it is your quest to return it (Hooray).

The area of play contains forests, volcanoes, cave systems and a castle that can be reached once you have drained the lake (this isn't too difficult, even I managed it at the first attempt). Various objects that you find have a special significance. That is, they can be used repeatedly to cast a particular spell depending on the type of object (for example, Lamp allows one to CAST the FIND spell which will give a brief glimpse of an object's location).

One thing I would advise anyone starting an adventure is that it is absolutely vital to make a map. In only two or three hours of play, I managed to visit around 70 rooms, though the game actually contains more that 200, so I still have a long way to go. Another thing that helps to liven up this adventure is that every location has a half screen picture that helps to set the scene for those of us who have no imagination. Don't expect a Breugel; the pictures are quite basic but locations such as the castle have quite a reasonable amount of detail. To allow full text descriptions to fit on the screen, the pictures can be switched off.

Red Moon, like all the Level 9 adventures, is a very high quality program, both in content and the competency of programming, and will provide a perfect introduction for novice adventurers as well as old hands.

ACU #8510

 

RED MOON
(c) LEVEL 9

Authors: David Williamson , Pete Austin
Cover illustration: Godfrey Dowson

★ YEAR: 1985
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 1 , AVENTURE TEXT , AVENTURE GRAPHIQUE , MEDIAEVAL


Cliquez sur l'image pour voir les différents packages (2). 

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Adverts/Publicités:
» Level  9-Red  Moon-The  Price  of  MagikDATE: 2010-06-02
DL: 224 fois
TYPE: image
SIZE: 136Ko
NOTE: w600*h869

» Red  Moon-The  Price  of  Magik    ENGLISHDATE: 2011-07-31
DL: 164 fois
TYPE: image
SIZE: 221Ko
NOTE: w938*h1315

» Red  MoonDATE: 2003-03-09
DL: 113 fois
TYPE: image
SIZE: 195Ko
NOTE: w800*h1172

» Red  Moon    ENGLISHDATE: 2011-07-18
DL: 95 fois
TYPE: image
SIZE: 254Ko
NOTE: w970*h1401

Dump disk:
» Red  Moon    ENGLISHDATE: 2013-08-30
DL: 55 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 82Ko
NOTE: 40 Cyls
.HFE: OUI

Dump cassette (version commerciale):
» Red  Moon    ENGLISHDATE: 2010-03-29
DL: 95 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 31Ko
NOTE: Dump by Johnny Farragut

Media/Support:
» Red  Moon    (Release  TAPE)    ENGLISHDATE: 2012-05-13
DL: 65 fois
TYPE: image
SIZE: 212Ko
NOTE: Scan by Loic Daneels ; w1205*h756

Notice d'utilisation:
» Red  Moon    ENGLISHDATE: 2005-01-22
DL: 141 fois
TYPE: text
SIZE: 9Ko

Sur le forum:
» Topic: Cheats, pokes ou solution pour "RED MOON"
Je participe au site:
» Newfile(s) upload/Envoye de fichier(s)

QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/cache
Page créée en 369 millisecondes et consultée 1768 fois

L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.