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MAZE (Amstrad Action)![]() | MAZE (The Amstrad User)![]() |
We bring you yet another type-in, this time leaving room for your own originality to take it to completion. Ian Duffy has written a routine that makes an ideal foundation for a game: a "do-it-yourself" maze generator. Because many checks are needed to calculate the maze sequence, you may And the listing a little lengthy. For example, where a path branches and whether or not it comes to a dead end needs to be calculated. However, great tilings come of hard toil, so it is worth the trouble. Providing that you don't exceed the limit of the screen size, you can choose the size of your maze as you set it up - everything else should follow suit. Lose yourself in this one - and have fun! TAU |
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Page créée en 103 millisecondes et consultée 2333 fois L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko. |