★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ ICBM DEFENDER (c) COMPUTING WITH THE AMSTRAD ★

ICBM DEFENDER
★ Ce texte vous est présenté dans sa version originale ★ 
 ★ This text is presented to you in its original version ★ 
 ★ Este texto se presenta en su versión original ★ 
 ★ Dieser Text wird in seiner Originalfassung präsentiert ★ 

You are the last line of defence as the ICBMs approach. Can you match up to ROBIN NIXON's challenge?

THIS game brings a whole new meaning to Baked Alaska and Kentucky Fried. Due to a malfunction in a military computer belonging to an unfriendly country, hordes of intercontinenal ballistic missiles (ICBMs) are now winging their way across the Atlantic to United States and the Canada.

Your task is to blast them ou of orbit before they unleash their warheads. To aid you in your task you have a bi-directional tracking system which scans horizontally and then vertically. If you press the spacebar while the horizontal scan is taking place, its current location is stored and the vertical tracker starts scanning.

Pressing the spacebar a second time causes an explosive charge to detonate at the point where the two scanners intersect.

You have 18 cities to defend. The ICBMs come in waves of 18, and each wave is made up of progressively faster and deadlier weapons. Good shooting - the fate of America is in your hands!

CWTA

ICBM DEFENDER
(c) COMPUTING WITH THE AMSTRAD

Author: Robin Nixon

★ YEAR: 1988
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 1 , ARCADE
★ LiCENCE: LISTING
★ COLLECTION: COMPUTING WITH THE AMSTRAD 1988

 

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Type-in/Listing:
» ICBM  Defender    (Computing  with  the  Amstrad)    ENGLISHDATE: 2020-07-31
DL: 199
TYPE: ZIP
SiZE: 5Ko
NOTE: 40 Cyls
.HFE: Χ

Je participe au site:
» Vous avez des infos personnel ?
» Vous avez remarqué une erreur dans ce texte ?
» Aidez-nous à améliorer cette page : en nous contactant via le forum ou par email.

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/c
Page créée en 601 millisecondes et consultée 482 fois

L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.