Rather than writing code directly onto the target machine, programmers using PDS write code on a PC using powerful software development tools and then assemble their code, download it into the target machine and see how it runs. Originally designed over three years ago by Andrew Glaister, the PDS development software and interface hardware has been refined as the result of the experience of its users, and is now the most popular commercially-available games program development system. Star Wars, Empire Strikes Back, Afterburner and Palace's Barbarian are just a few of the 8-bit titles produced using the PDS system.
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CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/c Page créée en 884 millisecondes et consultée 2311 foisL'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko. |
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