★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ GHOST HOUSE (c) SCULL PD ★

Amstrad Action
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While glancing through a local newspaper, you read a small article detailing the history of an old haunted house which lies at the nop of Cemetery Hill. You are a ghost hunter (buster?) and decide to investigate.

The object of the game is to search the grounds and inside the house for the four parts of a seal to stopper a genie's lamp.

Ghost House is GACed with some (poor) graphics. It's well-written and would be a good game if it were not due to lack of playtesting -there are spelling mistakes, grammatical errors and various bugs.

The Examine command very rarely gives a response while 'drop' isn't even recognised! The puzzles aren't too hot, either, and Andrew has fallen into a fairly common trap - he has described all his locations as if they have just been visited for the fust time.

For example, in the moonlit garden, you hear a 'rustling, but it is only a black cat which scuttles into the undergrowth' each time you enter the location! Another example is a loca tion where it describes your torchlight illuminating the area'"even if the torch is switched off or not even carried!

The Balg sees many games that are ruined by lack of proper playtesting and Ghost House is yet another example

AA

GHOST HOUSE
(c) SCULL PD

AUTHOR: ANDREW PRICE

★ YEAR: 1989
★ LANGUAGE:
★ GENRE: AVENTURE TEXT , AVENTURE GRAPHIQUE , GAC

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QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/cache
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.