| ★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ FISHPOND (c) POPULAR COMPUTING WEEKLY ★ |
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Dave Muir makes some interesting philosophical points with Fishpond for the Amstrad CPC 464 This program - an arcade game -has (using cursor keys) been written to work with the keyboard or joystick and contains a title page with full instructions. The player controls a fish in a fishpond, evading the big fish that appear and eating all the tiddlers available. The player's fish automatically drifts from side to side and he/she controls vertical movement. The screen wraps around vertically. The fish's mouth has to be opened to eat another fish, by pressing 'pre', or 'copy'. Program Notes It is not easy to convert the program for use on another machine as it uses CPC 464 specific features. The listing contains plenty of Rem statements which should make the running of the program transparent. These can all be omitted when the program is typed in. If this is done, readers may wish to alter Line 280 in the program to read - every 9 instead of every 10 , giving a faster game. Variables
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Page créée en 230 millisecondes et consultée 1227 fois L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko. |