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THE AMSTRAD USER
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This game takes place in a country that is in the grip of a civil war. You are in command of a heavy Fortress which is under attack by another fort captured by rebels.

To destroy the fort you have to hit it 4 times with your main gun, but the wind will blow your shells off target. While you can adjust your firing force to allow for the wind, the wind speed or direction can alter while the shell is in the air (there is a reading of the current wind speed and direction at the bottom of the screen).

Unfortunately, the wind has carried several shells over the border into a powerful neutral country and they have sent their air force to bomb both forts. The planes have lasers that can explode your heavy shells in the air, but not your anti-aircraft shells.

If you shoot down a plane, it allows a supply truck to reach you with some repair materials.

HOW IT WORKS

  • 10-110 Set up screen, Symbols etc.
  • 120 Error Trap for SYMBOL AFTER if program rerun.
  • 130 - 380 Various routines for drawing the ground and objects.
  • 390 - 550 Main ground drawing routine.
  • 560 - 580 Draw display window.
  • 590 - 610 Set up AFTERs and EVERY timers.
  • 620 Main program Loop! (That's right, only one line - all the rest are interrupts).  
  • 630 - 750 Wind speed Interrupt routine. 
  • 760 - 880 Set up attacking aircraft
  • 890 - 1490 Main interrupt where:
  • 890 - 1180: LH Gun key scan, move shell, detect hits. etc.
  • 1190 - 1490: RH Gun key scan, move shell, detect hits, etc.
  • 1500 - 1570 Exploding shell routine
  • 1580 - 1610 Exploding Fort routine
  • 1620 - 1650 Sets values for RH fort to explode.
  • 1660 -1690 Sets values for LH fort to explode.
  • 1700 - 1840 Move attacking aircraft (see line 890).
  • 1850 - 1900 Detect hit on aircraft and alter danger level.
  • 1910- 1930 Aircraft falling and exploding.
  • 1940 - 2000 Bomb drop and explode.
  • 2010 - 2030 Fire LH anti-aircraft gun.
  • 2040 - 2060 Fire RH anti-aircraft gun.
  • 2070 - 2130 END of game routine.
  • 2150 - 2200 Set up M/L character reading routine.
  • 2210 - 3160 Set up SYMBOLS and define shapes.
CONTROLS

Right Hand 

  • Key 3 Increases force
  • Small Enter Decreases force Key .
  • Fires Main Gun
  • Key 0 Fires anti-aircraft gun

Left Hand 

  • Key S Increases force
  • Key X Decreases force
  • Key Z Fires Main Gun
  • LH Shift Fires anti-aircraft gun

TAU

FIGHTING FORTS
(c) THE AMSTRAD USER

AUTHOR: Lindsay ALLEN

★ YEAR: 1986
★ LANGUAGE:
★ GENRE: BASIC

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QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/cache
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.