★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ DIGIT ANT (c) THE AMSTRAD USER ★

The Amstrad User
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This is an Educational game in which you are required to help an Ant get back 10 his hole in the ground. His path is blocked by mathematical signs, each presenting a problem relating to that sign. If you answer the problem correctly he can eat the obstacle and continue to the next. It provides a score percentage at the end. The screen takes a while to load so be patient.

How it Works

  • 10-50 REM (Title, Date)
  • 70-300 Set up screen
  • 310-390 Print out Maths signs
  • 400-1490 Movement of Ant
  • 1500-1670 Play again option
  • 1680-1850 Which equation to go to
  • I860-1930 Addition equation
  • 1940-2010 Subtraction Equation
  • 2020-2090 Multiplication Equation
  • 2100-2170 Division Equation
  • 2180-2410 Title
  • 2420-2740 Instructions
TAU

DIGIT ANT
(c) THE AMSTRAD USER

AUTHOR: Brendan Piner

★ YEAR: 1986
★ LANGUAGE:
★ GENRE: BASIC , EDUCATIF , PETITE ENFANCE
★ LiCENCE: LISTING

 

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Type-in/Listing:
» Digit  Ant    (The  Amstrad  User)    ENGLISH    LISTINGDATE: 2020-07-28
DL: 134
TYPE: PDF
SiZE: 1092Ko
NOTE: 4 pages/PDFlib v1.6

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CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/c
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.