★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ CONVOY|AMSTRAD GAMES BOOK) (c) BEAM SOFTWARE/MELBOURNE HOUSE ★

CONVOY (AMSTRAD GAMES BOOK)
★ Ce texte vous est présenté dans sa version originale ★ 
 ★ This text is presented to you in its original version ★ 
 ★ Este texto se presenta en su versión original ★ 
 ★ Dieser Text wird in seiner Originalfassung präsentiert ★ 

Use the following keys to move: 7 to move left, to move right, and the space bar to either deposit a bomb or patch up a section of road.

The enemy's trucks are black and yours are red. You are a saboteur and your mission is to stop a convoy of enemy trucks from passing you. The idea is to set the time bombs underneath the road by positioning your boat on the underground river.

The problem: Your own truck must be allowed to pass and you have no control over the fuses on your bombs!

PROGRAMMING SUGGESTIONS

The falling trucks would look great if there was a big splash and noise when they hit the water. The code to achieve this would go in the drop truck routine, lines 2500 — 2550, or a branch to an additional routine.

Amstrad Games Book

CONVOY|AMSTRAD GAMES BOOK)
(c) BEAM SOFTWARE , MELBOURNE HOUSE

Author(s): ???

★ INFO: Games in this book were written or adapted by Warwick McArthur , Paul Copeland , Andrew Lacey , Kevin Bergin and Graeme Stretton.

★ YEAR: 1985
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 1 , BASIC , ARCADE , WESTERN
★ LiCENCE: LISTING

★ COLLECTIONS: Amstrad Games Book , El Libro Gigante De Los Juegos Para Amstrad

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Type-in/Listing:
  » Convoy    (Amstrad  Games  Book)    LISTING    ENGLISHDATE: 2021-09-09
DL: 2 fois
TYPE: PDF
SIZE: 347Ko
NOTE: 4 pages/PDFlib v1.6

Je participe au site:
» Vous avez des infos personnel, des fichiers que nous ne possédons pas concernent ce jeu ?
» Vous avez remarqué une erreur dans ce texte ?
» Aidez-nous à améliorer cette page : en nous contactant via le forum ou par email.

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/c
Page créée en 081 millisecondes et consultée 24 fois

L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.