★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ BATTLE-SPHERES (c) THE FIRM'S ★

AMSTRAD ACTION
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Did you see any of those Human Animal programs that were on the BBC a couple of month's back? What a load of tosh they were. (No they weren't - Ed) If you really want to find out about the animal within, you'd be far better off playing a game like Battlespheres, You see, Batt/espheres is one of those wonderful two-player games that brings out the most base animal instincts in everybody. What happens is that the two players take up positions on a grid liberally dotted with walls and bombs and such like. From their chosen positions the two opponents throw ball-bearings at each other in the fond hope that one of their silver bullets will hit the enemy base.

Put simply, you've got to hit your enemy... er, opponent... before they hit you, The programmer has been most unsporting, however, (aren't they always) and on most of the numérous levels there are enough obstacles to make this simple aim more than a little tricky. Too tricky on a good number of levels, in fact, which often makes luck the most important asset required to win.

For a while this isn't a problem - if anything, the fact that you fluked adds to the sadistic pleasure of winning. But in the long run il does become tiresome, and detracts somewhat from the gameplay. Presentation-wise, Batt/espheres must be the most fully-featured game in the public domain. Not only does it include such familiar things as a leveWesigner and a choice of colours, but it features options that you've probably never thought of, such as the choice between using QWERTY and AZERTY keyboards [for French users, or so we're told). The sound isn't bad either, but the colourless graphics are just average.

However, no amount of features and options can hide the fact that while Baff/espheres is initially great fun, you won't exactly keep coming back again and again. Still, for the few hours of primeval gameplay it does provide, it's still well worth a look.

AMSTRAD ACTION n°110

BATTLE-SPHERES
(c) THE FIRM'S

CODING: MALFUNCTION OF THE FIRM'S
GRAPHICS TITLE SCREEN: BOGGER OF THE FIRM'S
GRAPHICS IN-GAME SPRITES: MALFUNCTION OF THE FIRM'S

★ YEAR: 1994
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 1 , BOARD
★ LICENCE: COMMERCIALE

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Games (NON Commercial/Freeware/Shareware):
» Battle-Spheres    DEMODISK    ENGLISHDATE: 2013-08-30
DL: 66 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 71Ko
NOTE: 40 Cyls
.HFE: OUI

» Battle-Spheres    ENGLISHDATE: 2013-08-30
DL: 83 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 87Ko
NOTE: 40 Cyls
.HFE: OUI

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QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/cache
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.