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The Untouchables
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World of Spectrum: http://www.void.jump.org

Les Incorruptibles
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TAKE ON THE MOB
The ultimate six exciting action sequences put you in control of Elliot
Ness's elite squad of crime-busters.
Alleyway shootouts, The Border Raid, The Railway Station confrontation and
Warehouse bust culminating in the thrilling denouement of a rooftop duel
as you re-live the knife edge existence of Ness in his struggle against
the retribution of Capone!
THE UNTOUCHABLES - LIVE AN AMERICAN LEGEND

The Untouchables
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THRILLING ACTION ON THE STREETS OF CHICAGO

Scenario:
Original and diverse arcade-style sections put you in control of Elliot
Ness's elite squad of crime busters. The Warehouse Bust, the Border Raid,
The Alleyway Shootouts, The Railway Station Confrontation and the final
Rooftop Duel enable you to re-live the knife-edge existance of Elliot Ness
as you crusade through 1920's Chicago in search of Capone's retribution.

Take on the Mob as you lead the Untouchables on their most exciting and
difficult mission! With six levels of explosive action and a thrilling
denouement.
THE UNTOUCHABLES...LIVE AN AMERICAN LEGEND

SPECTRUM LOADING CASSETTE:
1. Place the cassette in your recorder ensuring that it is fully rewound.
2. Ensure that the MIC socket is disconnected and that the volume and tone
   controls are set to the appropriate levels.
3. If the computer is a Spectrum 48K or Spectrum + then load as follows:-
   Type LOAD"" (ENTER). (Note thare is no space between these quotes). The
   " is obtained by pressing the SYMBOL SHIFT and P keys simultaneously.
4. Press PLAY on your recorder and the game will load automatically. If you
   have any problems try adjusting the volume and tone controls and
   consulting Chapter 6 of the Spectrum manual.
5. If the computer is a Spectrum 128K then follow the loading instructions
   on-screen or in the accompanying manual.

48K: The game loads in 5 seconds. Once a section has been loaded, you remain
on this level until it has been completed.

Then follow on screen instructions to progress onto the next level.

128K: The first three levels load in one part then follow on screen
instructions for further levels as required.

SPECTRUM +3 DISK:
Set up system and switch on as described in your instruction manual. Insert
disk and press ENTER to choose 'LOADER' option. This program will then load
automatically. Please ensure disk is in drive throughout game - follow on
screen instructions.

AMSTRAD CPC 464:
Place the rewound cassette in the deck, type RUN" and then press ENTER/RETURN
key. Follow the instructions as they appear on screen. If there is a disk
drive attached then type | TAPE then press ENTER/RETURN key. Then type RUN"
and press ENTER/RETURN key.
(The | symbol is obtained by holding shift and pressing the @ key.)

CPC 664 and 6128:
Connect a suitable cassette tape recorder ensuring that the correct leads are
attached as defined in the User Instruction Booklet. Place the rewound tape
in the cassette recorder and type | TAPE then press ENTER/RETURN key. Then
type RUN" and press ENTER/RETURN key follow the instructions as they
appear on screen.

PLEASE NOTE: Amstrad 64K: This is a multi-load game, follow on screen
instructions.

Amstrad 128K: The first section load in one part then follow on screen
instructions to load further levels as required.

DISK:
Insert the program disk into the drive with the A side facing upwards.
Type |DISC and press ENTER/RETURN to make sure the machine can access the
disk drive. Now type RUN"DISC and press ENTER/RETURN, the game will load
automatically.

Controls
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The game may be controlled by either keyboard or Joystick.

This is a one player game only.

Preset Keys:
Q       - UP
A       - DOWN
O       - LEFT
P       - RIGHT
SPACE   - FIRE
H       - PAUSE GAME
(Pressing H while game is paused will abort the game)
THE JOYSTICK AND KEYS CAN BE RE-DEFINED FROM THE MENU PAGE.

JOYSTICK:
                UP
                |
                |
LEFT -----------+----------- RIGHT
                |
                |
               DOWN

Status and Scoring
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PANEL DISPLAYS FROM LEFT TO RIGHT:-

LEVEL 1
Score, Time remaining, Evidence Collected, Energy, Extra weaponry and
direction indicator on top right of screen.

LEVEL 2
Score, time remaining, sight, energy level and below this a liquid seized
indicator.

LEVEL 3
Score, time remaining, shotgun gauge, energy-level and liquid seized
indicator.

LEVEL 4
Score, Ness's energy and baby energy.

LEVEL 5
Score, Time, Stone's energy and Accountant's energy.

LEVEL 6
Score, Time and Energy.

Your score is increased by shooting gangsters.

Big bonuses are obtained for completing a level.

Your energy level is depicted by caricatures of the Untouchables. The more
you see of Capone the weaker The Untouchables.

Gameplay
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SECTION 1 - THE WAREHOUSE:
You find out that Capone's thugs are working in a derelict warehouse,
bootlegging liquor. You bust in on them in an attempt to break up their
operation. However, this surprise attack yields a few bonuses, as some of
Capones' bookkeepers are present, and you must take the opportunity of
capturing them in order to gather preliminary evidence of his activities.
An arrow will guide you to the evidence when it is present in the building.
You may also pick up extra ammunition and extra energy.

SECTION 2:
Acting in information gained from the warehouse raid, you attempt to thwart
an illegal liquor run at the U.S./Canadian border. Armed with a Tommy Gun
you and your men find the liquor by avoiding Capone's henchmen and collect
it by shooting the barrels until they explode.

Untouchables may be changed by going to the far left or far right of the play
area and shooting the bottom right corner of the character icon that appears
on screen.

SECTION 3 - The Alleys:
Getting a tip-off from one of the men at the border, you head for the train
station where Capone's accountant is trying to leave the country. You must
get to him (and the evidence) before the train leaves.

Capone's mob hear of your intentions and will try anything to thwart the
Untouchables mission. As you progress through the streets of Chicago, on your
way to the Train Station, you are confronted by ambushes at every turn. You
must eliminate all of your attackers before you can safely reach the station.

Characters can be changed only when in a defensive position against a wall,
and by moving to the character icon and shooting the bottom right of it.

SECTION 4 - The Train Station:
As Ness awaits the arrival of the accountant, he helps a woman lift her baby
in a pram up the stairs of the railway station. Before he reaches the top
Capone's accountant arrives with an armed escort and opens fire. He lets go
of the pram and starts to fire back.

You must guide the pram to the bottom of the concourse avoiding enemy fire
and any obstructions. You must also avoid shooting at any innocent bystanders
as your try to destroy Capone's men. You may replenish your energy by
running over medical packs.

SECTION 5 - The Hostage:
Realizing he is the last one left in the Station, One of Capone's henchmen
takes the accountant hostage at gunpoint and threatens to shoot him in ten
seconds if you do not lay down your arms. You must shoot him within that
time, scoring a perfect fatal hit, if you are to succeed.

SECTION 6 - The Rooftop:
With the evidence all collected, Capone is in court for the trial. His head
Hitman, Frank Nitty, is still at large however, and you must chase him
across the court rooftop and avenge Malone's death. This is the final and
bloody shootout which, if successful, will result in Nitty falling to his
death.

Hints And Tips
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Learn map layouts for increased manoeuvrability.

Try not to hang around too long on any level.

Certain members of the Untouchables must remain alive for specific sections -
The Movie may give you a clue.

Learn how the mobsters act, to devise suitable tactics against them.

Switch between your Untouchables quickly if one is low on energy as they
regain power when inactive.

The Untouchables
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Credits
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TM and (C) 1989 PARAMOUNT PICTURES. ALL RIGHTS RESERVED.
PROGRAMMING BY JAMES HIGGINS
GRAPHICS BY MARTIN MCDONALD
MUSIC BY JOHNATHAN DUNN
PRODUCED BY JON WOODS
(C) 1989 OCEAN SOFTWARE LTD.

Untouchables - hints

Type your name into the high score table type as HUMPHREY BOGART. When you play
hold down all the keys on the right hand side to skip levels.
HNATHAN DUNN
PRODUCED BY JON WOODS
(C) 1989 OCEAN SOFTWARE LTD.

Untouchables - hints

Type your name into the high score table type as HUMPHREY BOGART. When you play
hold down all the keys on the right hand side to skip levels.