ANGLEBALL

This  new game accurately simulates the traditional game of Pool but is played
on  an unique hexagonal table. After each frame is cleared the player is faced
with a new arrangement of the balls.

PLAYING INSTRUCTIONS

You  are  first  shown  an options screen, here you can select from solo play,
play  against  the  computer or two player options. There is also an option to
alter  the  control  and  a frame designer option. Select from these using the
numbers on the balls.
You  can  play  solo,  in  which  case  the  aim is to amass as many points as
possible, or against an opponent, which is played as the first to five frames.
The  object  of  the  game is to clear the balls, as in pool you may clear the
coloured  balls  in  any  order,  but you must leave the black eight ball till
last.
At  the  start  of  each  game  you will be asked to chalk up, i.e. enter your
name.  Do  this using the keyboard, and then press enter, if you play solo you
will be offered the option of starting at frame 1,4, 8,12,16 or 20.

SCREEN DESCRIPTION

The  screen  shows  the  table,  underneath this to the left there is the fame
number  and  name.  This is the number of the frame layout, not a count of the
frames  played,  though in the solo option these may be the same thing. At the
top  right of the screen is player one's name, with on his frame score and the
number  of misses, in the solo game the total score is printed above the frame
score,  in  two player games the number of frames won is given in the big blue
box beneath the frame score. Player two has a similar display at the bottom of
the  screen,  but this is the other way up. At the far top right of the screen
there  is the spin indicator, with the strength indicator below this. The name
of  the  player  actually  in  play  is given along the right hand side of the
table.

TAKING THE SHOT

First  position  the  cursor  at  the  aiming  point, the cue ball will travel
through this point, provided it does not collide with any other ball first, in
the  direct  line  from  its  starting  position,  If you want to play off the
cushions, you must position the cursor at the point on the cushion you want to
make the first impact.
You  do  this  either with the joystick if selected, or by using the keyboard.
These  keys  are  also  used to set spin, Q for top spin, A for back spin etc.
When you have made your choice press the fire button or selected key.
You  then  select  the  spin, the diagram on the right of the screen indicates
the  position at which you desire to hit the cue ball. Top spin causes the cue
ball  to  run on after it has hit the object ball. Back spin, hitting the ball
low,  makes  the  ball run back as its name suggests, left and right spin make
the  ball veer off in those directions. These types of spin can be combined to
get the ball to move in the required direction. If you want the ball to remain
at  the  point  of impact, hit the ball centrally, i.e. select no spin at all.
The same buttons are used to tell the computer you have finished.

Finally  you  select  the  speed  of  the shot using the diagram of a cue that
appears  in  the bottom right of the screen. The further from the cue ball the
harder  the  shot.  When you feel the cue is in the right position, hit one of
the standard buttons.

If  you realise that you have made a mistake with the position or spin, select
no power on the shot, and the cursor will return to the cue ball, allowing you
to retake the shot with no penalty.

The  computer  will then take the shot. If you pot a ball or balls you will be
congratulated  and  your score will increase. The first ball in a break scores
ten,  the  next  twenty, etc., this carries over between frames, going back to
ten  for  the  first  ball  of the next break. In the subsequent frames scores
increase  by five points per frame, so in the second frame balls score 15 then
25 etc. and in the third 20 then 30.

If  you  miss or commit a foul stroke e.g. sinking the cue ball or sinking the
8 ball out of sequence, your break ends. If you are playing solo the number of
misses  left  will  go down by one, when you run out of misses your game ends.
When  playing  against  an opponent, missing merely ends your break and allows
your opponent to the table.

The  frame  ends  after both players have missed three times or one player has
an  unbeatable  score  -  but be warned, committing a foul gives your opponent
points. Frames follow on automatically.

While  the  computer takes its shots, you will see it line up, and select spin
etc. - just as if it were a human opponent.

Abort game: Press CNTRL and SHIFT and ESC

FRAME DESIGNER

Included  in the package is a frame designer, enabling you to tailor frames to
your  own  requirement, you can make them as easy or as hard as you like. Play
through  the  two  player  options a few times first, as these give you random
screen,  and  will  allow  you  to  judge  quite how hard you wish to make the
frames.

Editing  the  frames  is  simply  a  matter of selecting the frame you wish to
alter,  and  then  selecting  the  edit  frame  option. Y-The cursor will move
through  the  balls  in  turn,  starting  with  the white. Just use the normal
controls  to  position the balls, pressing fire when you are happy, you cannot
place one ball on top of another, but you can use the routine several times to
make the exact changes you want.

You  have  the  option  of  saving  your  altered  frame, or discarding it and
returning  to  the  original.  When  you  have  finished you will be given the
opportunity  to  save  your  frames to tape or disc to preserve them to future
use.

LOADING INSTRUCTIONS

Amstrad 464 - Press CNTRL and small ENTER
Amstrad 664/6128 - Type | TAPE and press RETURN. Press CNTRL and small ENTER

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