DOUBLE DRAGON III
THE ROSETTA STONE

ENGLISH INSTRUCTIONS
RODLAND

STORM
c/o The Sales Curve Ltd
50 Lombard Road, London, SW11 3SU

                   DOUBLE DRAGON III:  THE ROSETTA STONE

LOADING

COMMODORE AMIGA & ATARI ST
Insert your game disk and switch on your computer.  The game will now load
automatically.

COMMODORE 64 CASSETTE
Insert the game cassette and ensure it is fully rewound.  While holding down the
SHIFT key press the RUN/STOP key.  Press PLAY on your casette deck and the
game will now load and run.  Follow the on screen prompts for any in game loading.

COMMODORE 64 DISK
Insert your game disk into your disk drive and close the drive door.  Type
LOAD "'",8,1 and press RETURN.  The game will now load and run.

SPECTRUM CASSETTE (128k Only)
Insert your cassette and ensure it is fully rewound.  If available select the "TAPE
LOADER" option.  Otherwise type LOAD"" and press RETURN.  Press PLAY on
your cassette deck and the game will now load and run.  Follow on screen prompts
for any in game loading.

AMSTRAD CASSETTE
Insert your cassette and ensure it is fully rewound.  Hold down the CTRL key and
press ENTER.  Press PLAY on your cassette deck then press any key to continue, the
game will now load and run.  Follow on screen prompts for any in game loading.

AMSTRAD DISK
For loading please see disk label.

                                                   VIRUS WARNING
                          (applies to Atari ST and Commodore Amiga only)

When you receive your disk the write protect tab may be in the closed position.  It
is advisable for you to switch off your computer for at least 10 seconds before
play so as to ensure that no virus is active in memory.  Not following this
procedure can lead to your DOUBLE DRAGON III disk becoming infected with a 
virus and thus corrupting it.  The write protect tab can be set to the open position
if you wish.  This will protect your game against all virus attacks.

LOADING PROBLEMS????

The utmost care is taken at all stages of production of this product to ensure it
reaches you in perfect condition.  If you experience loading problems please first reset
all your equipment, check connections and try to reload following the loading
instructions relative to your machine.  If you still experience difficulty please return
ONLY the disk/cassette to: Storm Customer Services, 50 Lombard Road, London,
SW11 3SU.  Great Britain.

THE STORY

The Lee Brothers face their toughest mission to date as Hiruko the ancient
soothsayer guides them to the possible location of the elusive Rosetta Stone.

This journey will call upon their greatest skills as they face treachery and evil forces
on their missions through exotic landscapes.  Billy and Jimmy will need to work
together to discover once and for all the evil that lies behind the secret of the stones.
Will their years of meditation and training be enough for them to survive this
perilous journey?  The choice is yours!!

CONTROLS

(All controls based on player facing right, reverse if facing right)

AMIGA, ATARI ST & COMMODORE 64

Without fire button pressed:

Walk Up
(into screen)

Walk Up & Left Walk Up & Right
(into screen) (into screen)


Walk Left Walk Right


Walk Left & Down Walk Right & Down
(out of screen) (out of screen)

Walk Down
(out of screen)


With fire button pressed:

Jump if joystick
pushed up and let
go - Jump Kick
Jump and Left if Joystick                    if joystick held in Jump and Right if Joystick 
pushed and let go - Jump Kick           up position pushed and let go - Jump if
Kick if Joystick held in position joystick held in position

Kick Left Punch Kick Right

Tricks (if you have them)
and pick up weapons

SPECTRUM & AMSTRAD

Without fire button pressed:

Walk Up
(into screen)

Walk Up & Left Walk Up & Right
(into screen) (into screen)


Walk Left Walk Right


Walk Left & Down Walk Right & Down
(out of screen) (out of screen)

Walk Down
(out of screen)

With fire button pressed:

Jump if button pushed
and let go - Jump Kick if
button held down.  Also
Jump and Left if button use tricks if you have Jump and Right if button
pushed and let go - Jump them pushed and let go - Jump
Kick if button held down Kick if button held down

Kick Left  Punch Kick Right

KEYBOARD UP DOWN LEFT RIGHT FIRE PAUSE QUIT

Amiga/Atari ST  A     Z . / SPACE     P  F10

C64 Disk/Cass                 J O Y S T I C K   O N L Y   RUN/    Q
  STOP (when
paused)

Spectrum & Amstrad Q A O P SPACE  ENTER BREAK
(when
paused)

(Keys shown are all default values, all Spectrum & Amstrad keys except QUIT are
redefinable)

The Sales Curve reserves the right to change or update the contents of this software
and packaging without prior notice or approval.

CREDITS


Amiga Programming - Greg Michael
Atari ST Programming - Steve Snake
C64 Programming  - Paul Rogers
Spectrum Programming -  Tom Prosser
Amiga & Atari ST Graphics - Ned Langman
C64 Graphics - Robert Whitaker
Spectrum Graphics  - Shaun McClure

Managing Director - Jane Cavanagh
Project Manager - Rob Henderson
Testing - Jim Loftus
Production Manager - Matthew Spall
Sales & Marketing - Nadia Singh
Accounts Manager - Sampson Asimeng

Copyright 1990 Technus Japan Corp.  "Double Dragon III: The Rosetta Stone" is a 
trademark of Technos Japan Corp.  A joint Sales Curve/Tradewest Publication.
Copyright 1991.  Programmed by The Sales Curve Ltd.

(back)

                                                      RODLAND
                                           ENGLISH INSTRUCTIONS

                                                       STORM
                                            c/o The Sales Curve Ltd
                               50 Lombard Road, London, SW11 3SU

THE CAST

Amiga Programming: Ronald Pieket Weeserik
Atari ST Programming: Ronald Pieket Weeserik & John Croudy
C64 Programming: Steve Snake
Spectrum & Amstrad Programming: Twilight
Amiga & Atari ST graphics: Ned Landman
C64 Graphics: Rob Whitaker
Spectrum & Amstrad Graphics: Shaun McClurg
Amiga & Atari ST Sound & Music: Ronald Pieket Weeserik
C64 Sound & Music: Martin Walker & Steve Snake

                   Copyright 1991, The Sales Curve Ltd
                         Licensed from 1989 Jaleco Ltd
    Unauthorised copying, hiring, lending and broadcasting prohibited.

PIRACY  WARNING
IS THEFT It is a criminal offence to sell, hire,
offer or expose for sale, or hire or
otherwise distribute infringing (illegal)
copies of this computer program and
persons found doing so will
be prosecuted.

Any information of piracy should be
passed to The Federation Against
Software Theft.  071-240-6756

                                  ENGLISH INSTRUCTIONS

LOADING

COMMODORE AMIGA & ATARI ST
Insert your game disk and switch on your computer.  The game will now load
automatically.

COMMODORE 64 CASSETTE
Insert the Rodland cassette and ensure it is fully rewound.  While holding
down the SHIFT key, press the RUN/STOP key.  Press PLAY on your
cassette deck and the game will now load and run.  Follow the on-screen
prompts for in-game loading.

COMMODORE 64 DISK
Insert your game disk into your disk drive and close the drive door.  Type
LOAD "'",8,1 and press RETURN.  The game will now load and run.

SPECTRUM CASSETTE
Insert the Rodland cassette and ensure it is fully rewound.  If available, use
the "TAPE LOADER" option, otherwise type LOAD"" and press RETURN.
Press PLAY on your cassette deck and the game will now load and run.
Follow the on-screen prompts for in-game loading.

                                         VIRUS WARNING
                          (applies to Atari ST and Commodore Amiga only)

When you receive your Rodland disk, the write protect tab will be in the 
closed position.  This is so the game can save your high scores.    It is 
advisable for you to switch off your computer for at least 10 seconds 
before play so as to ensure that no virus is active in memory.  Not following 
this procedure can lead to your Rodland disk becoming infected with a 
virus and thus corrupting it.  

The write protect tab can be set to the open position if you wish.  This, 
however, will not allow the game to save the high scores but will protect 
your game against all virus attacks.

LOADING PROBLEMS????

The utmost care is taken at all stages of manufacture of this product to 
ensure it reaches you in perfect condition.  If you experience loading 
problems please first reset all your equipment, check connections and try to 
reload following the loading instructions relative to your machine.  If you still 
experience difficulty please return only the disk or cassette to: Storm 
Customer Services, 50 Lombard Road, London, SW11 3SU.  

THE STORY SO FAR

Tam and Rit live in a fairy village.  Having led a happy life full of sticky cakes
and endless parties, they find that something awful has happened overnight
to their fellow inhabitants.  They've turned nasty and captured their Mom and
locked her in the top of the Maboots Tower.  Luckily for Tama and Rit they've
inherited the Rods of Sheesanomo from a village elder and some rainbow
shoes from their Pop.  Armed with these they can tackle the tower by
wopping cuddly beings on the head with their rods and climbing ladders built
with the help of their Rainbow Shoes.  It's not easy though, when your former
friends have some rather mean surprises in store for you!

HOW TO PLAY

The game consists of over 40 levels of cuddly-bashing action.  You must
work through each screen, wopping the nasties and collecting the flowers.

Wop them often enough and you'll pick up a useful weapon, or just tickle
them with the rod and see what happens.

To get around the screen you must build ladders either up or down to collect
the platforms.  As soon as you build a second one, your first ladder will
disappear.  If you don't clear the screen of your opponents in time, the game
will change to 'meany' mode where life will become far more difficult.
Collecting all the flowers switches you into the EXTRA GAME.  Here you can
collect an extra life by picking up letters to form the word EXTRA.

You can play 1 or 2 players, but 2 player games can only be started on the 
1st screen.

JOYSTICK CONTROLS

WITHOUT fire button pressed:- WITH fire button pressed:-

Climb up ladder  Build ladder upwards


Walk left Walk right Fire rod Fire rod
left right

Climb down ladder Build ladder downwards

When holding an enemy with your magic rod, press the fire button to "wop" 
him on the ground.

KEYBOARD CONTROLS

C64/128 SPECTRUM ATARI ST
  AMIGA

UP Up Arrow

DOWN Down Arrow

LEFT JOYSTICK Left Arrow

RIGHT ONLY REDEFINE Right Arrow

FIRE KEYS Shift, Alt, A or CTRL

PAUSE H P

Q RUN/STOP Esc

INTRODUCING SOME OF THE CHARACTERS ...

Bushies - they're just furry Sharks - don't be fooled by
 fakes               their tears

Polymorphs - these contain a Spuds - have a nasty habit 
      hidden surprise             of multiplying

Bunnies - if they reach for the  Starfish - they've got their own
 carrot it's time to                version of an Australian
 clear off               hobby

Nessies - they've always got Blue Meanies - the name says it all!
               the munchies

Wasps - see these and it's time to  Tam   Rit
             buzz off