Index du forum




Un petit coup de main... Vous pouvez nous aider à mettre ce site à jour: n'hésitez pas à me contacter !!!

* Connexion   * Inscription

* FAQ
Nous sommes actuellement le 01 Déc 2025, 20:42

Index du forum » Émulation

Le fuseau horaire est UTC+1 heure


WinAPE 2.0 Alpha 14

Modérateur: poulette73



Publier un nouveau sujet Répondre au sujet  Page 1 sur 1
 [ 2 message(s) ] 
  Aperçu avant impression Sujet précédent | Sujet suivant 
Auteur Message
hERMOL
 Sujet du message : WinAPE 2.0 Alpha 14
Message Publié : 17 Sep 2007, 11:06 
Hors-ligne
Site Admin
Avatar de l’utilisateur

Inscription : 20 Août 2007, 18:21
Message(s) : 5103
Citer :
FDC emulation enhancements, minor debugger enhancements, various bugfixes.


Haut
 Profil  
 
hERMOL
 Sujet du message :
Message Publié : 29 Oct 2007, 20:22 
Hors-ligne
Site Admin
Avatar de l’utilisateur

Inscription : 20 Août 2007, 18:21
Message(s) : 5103
Citer :
WinAPE - What's New


Version 2.0 Alpha 14 17-Sep-2007


PLEASE NOTE:
This release is an ALPHA release. Minimal testing and optimisation has been performed. Some features may not work as expected.
There is a list of known issues at the end of this file.


Emulation
- Improved FDC emulation. Added Overrun type checking on data reads to get Hexagon protection to load.
- Fixed a problem with the Read Track FDC command not using the correct sector size.
- Fixed ASIC raster interrupt reset code. Previously not clearing the interrupt when a new PRI value was set.

Assembler
- Changed source breakpoints to occur at the code address, rather than the output address.
- Fixed the align directive (Frogger will now assemble without errors). Previously would not generate 0 bytes to align.
- Fixed a problem with Printer Output to an assembler tab causing an error when the assembler is not displayed (Cannot focus a disabled or invisible window).

Debugger
- Improved double-click in the Breakpoints window to go to the correct address in the disassembler when memory is mapped in, or best guess when not mapped in.
- Fixed a problem with data areas always being at least 8 bytes in some cases, due to bank mapping.
- Fixed index register offset display in disassembler. Will not display (IX - #80) .. (IX + #7F) rather than (IX + #00) .. (IX + #FF). Same with IY.

Snapshots
- Fixed a problem with loading snapshots containing the disc image name, where there was no disc in the drive.
- Fixed ASIC soft-scroll initialisation when loading a CPC Plus snapshot.
- Fixed ROM image names stored within snapshots. Short names now used and loaded correctly when available (eg. PARADOS rather than C:\WinAPE\ROM\PARADOS.ROM).

Session Recording
- Fixed a bug causing an error in SNR recordings when no key is pressed for the first few seconds. Any existing SNRs (recorded with 2.0A13) which had the error can now be played even though they have the problem in 2.0A14.

Pokes System
- Enabled games which are not identified to be poked/unpoked.
- Added headings to the Poke editor grid so it’s easier to see the columns.


Haut
 Profil  
 
Afficher les messages publiés depuis :  Trier par  
Publier un nouveau sujet Répondre au sujet  Page 1 sur 1
 [ 2 message(s) ] 

Index du forum » Émulation

Le fuseau horaire est UTC+1 heure


Qui est en ligne ?

Utilisateur(s) parcourant ce forum : Aucun utilisateur inscrit et 28 invité(s)


Vous ne pouvez pas publier de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas insérer de pièces jointes dans ce forum

Aller vers :  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Traduit en français par Maël Soucaze.