#CPCRetroDev 2017 V International Retro Game Creation Contest
The Department of Computer Science and Artificial Intelligence of the University of Alicante, the Cátedra Santander-UA de Transformación Digital, together with ByteRealms and Cheesetea announce the 5rd International Retro Game Creation Contest of the University of Alicante (#CPCRetroDev 2017). This contest aims to encourage the creation and discovery of talent with technological and artistic qualities in the game development world. To encourage competition at the highest level, this contest is open to the whole international community. This gives developers the opportunity to take their outstanding capabilities to the limit, in an environment of maximum global competition. “Retro” technology is considered as a limiting factor, because it gives developers very few computational resources. This fosters originality and personal overcoming in order to develop new and better technological solutions, looking far beyond the theoretical capabilities of the machines.
Rules
Deadline : The firm submission deadline will be October, the 31th, 2017, 23:59h (CEST Timezone)
Participants : There are no participation restriction. The contest is open to any person/team from any nationality.
Prizes : This edition has 1.100 € in official prizes that are splitted into 2 main categories (PRO and UA) and some special awards.
These are the prizes in detail:
PRO Category
1st Prize......300€
2nd Prize......175€
3rd Prize......100€
4th Prize.......50€
5th Prize.......25€
UA Category
1st Prize......100€
2nd Prize.......50€
Special awards
Gominolas award to the best music...................100€
Carlos Abril’s award to funniest game...............100€
Pablo Ariza’s award to best Artificial Intelligence.100€
Inscription : 20 Août 2007, 18:21 Message(s) : 4988
Ah oui, je pensais qu'il s'agissait d'un jeu d'aventure a la monkey island ... les planches de sprites sont visible sur le compte deviantart d'Alberto_H9. Parcontre avec des sprites sans tramages comme ca , c'est dommage qu'il n'ai pas utilisé le mode 1.
Ça sent la conversion brute de décoffrage c'est dommage qu'il n'y ait pas un graphiste pour aider au projet vu que le code a l'air parfaitement au point.
À moins que ça soit un choix technique pour compresser au vol les données mais vu la tronche du perso, j'en doute un peu.
Le jeu de basket est pas très beau mais si la jouabilité est là, ça peut bien donner!
Sacré qualité cette année!
EDIT: J'avais pas encore vu le deviant-art, la planche de sprite est bien plus propre que dans le jeu, genre il affiche à l'octet sans masque...
Dernière édition par marcel le 05 Nov 2017, 13:50, édité 1 fois.
Des trucs qui ont l'air bien sympa mais j'avais une connexion et un PC de merde à l'Alchimie2017 qui était en même temps donc pas vraiment eut le temps de bien regarder.
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