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CPCRETRODEV 2017
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Auteur :  Princesse Mariana [ 12 Oct 2017, 19:35 ]
Sujet du message :  CPCRETRODEV 2017

Extrait du règlement 2017....

Citer :
#CPCRetroDev 2017
V International Retro Game Creation Contest

The Department of Computer Science and Artificial Intelligence of the University of Alicante, the Cátedra Santander-UA de Transformación Digital, together with ByteRealms
and Cheesetea announce the 5rd International Retro Game Creation Contest of the University of Alicante (#CPCRetroDev 2017). This contest aims to encourage the creation
and discovery of talent with technological and artistic qualities in the game development world. To encourage competition at the highest level, this contest is open to the whole
international community. This gives developers the opportunity to take their outstanding capabilities to the limit, in an environment of maximum global competition.
“Retro” technology is considered as a limiting factor, because it gives developers very few computational resources. This fosters originality and personal overcoming in order to
develop new and better technological solutions, looking far beyond the theoretical capabilities of the machines.

Rules
  1. Deadline : The firm submission deadline will be October, the 31th, 2017, 23:59h (CEST Timezone)
  2. Participants : There are no participation restriction. The contest is open to any person/team from any nationality.
  3. Prizes : This edition has 1.100 € in official prizes that are splitted into 2 main categories (PRO and UA) and some special awards.

These are the prizes in detail:

PRO Category
  • 1st Prize......300€
  • 2nd Prize......175€
  • 3rd Prize......100€
  • 4th Prize.......50€
  • 5th Prize.......25€

UA Category
  • 1st Prize......100€
  • 2nd Prize.......50€

Special awards
  • Gominolas award to the best music...................100€
  • Carlos Abril’s award to funniest game...............100€
  • Pablo Ariza’s award to best Artificial Intelligence.100€

url: http://cpcretrodev.byterealms.com/conte ... odev-2017/

Auteur :  Princesse Mariana [ 28 Oct 2017, 10:25 ]
Sujet du message :  Re: CPCRETRODEV 2017

1ere screenshot pour "Basket Cases" (CNGSOFT)
Image

et Profanation II (4mhz)
Image

Auteur :  Princesse Mariana [ 03 Nov 2017, 17:42 ]
Sujet du message :  Re: CPCRETRODEV 2017

Citer :
All 29 games presented to #CPCRetroDev 2017, the 5th intenational Amstrad CPC Game Development Contest from the University of Alicante.

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... RfQv5aVaE0











Auteur :  Princesse Mariana [ 04 Nov 2017, 22:21 ]
Sujet du message :  Re: CPCRETRODEV 2017

Citer :
#CPCRetroDev 2017 deadline passed! : 29 games competing. Awards ceremony on 10th November, ~1830h (CET)

Auteur :  markerror [ 05 Nov 2017, 09:34 ]
Sujet du message :  Re: CPCRETRODEV 2017

Le gagnant est parmi ces titres, avec quand même un outsider au visuel assez original pour du cpc, "Cris, odd prelude".



Difficile de se faire une idée du soft, mais l'animation est plutôt réussie.

Phantis legacy me fait penser à un projet de Fano montré il y a déjà quelques années. C'est chouette qu'il soit terminé !

Mon petit préféré à la vue des vidéos, le soft de CngSoft, pour la pom-pom girl hystérique quand un joueur marque un point :-).

Auteur :  hERMOL [ 05 Nov 2017, 11:11 ]
Sujet du message :  Re: CPCRETRODEV 2017

Ah oui, je pensais qu'il s'agissait d'un jeu d'aventure a la monkey island ... :oops: les planches de sprites sont visible sur le compte deviantart d'Alberto_H9. Parcontre avec des sprites sans tramages comme ca , c'est dommage qu'il n'ai pas utilisé le mode 1.

Auteur :  marcel [ 05 Nov 2017, 12:38 ]
Sujet du message :  Re: CPCRETRODEV 2017

Ça sent la conversion brute de décoffrage c'est dommage qu'il n'y ait pas un graphiste pour aider au projet vu que le code a l'air parfaitement au point.

À moins que ça soit un choix technique pour compresser au vol les données mais vu la tronche du perso, j'en doute un peu.

Le jeu de basket est pas très beau mais si la jouabilité est là, ça peut bien donner!

Sacré qualité cette année!

EDIT: J'avais pas encore vu le deviant-art, la planche de sprite est bien plus propre que dans le jeu, genre il affiche à l'octet sans masque...

Auteur :  SyDe! [ 05 Nov 2017, 13:34 ]
Sujet du message :  Re: CPCRETRODEV 2017

Ca me fait plutôt penser au début de Another World...

Auteur :  hERMOL [ 06 Nov 2017, 08:07 ]
Sujet du message :  Re: CPCRETRODEV 2017

Voici une vidéo de quatre minutes sur Basket Cases dans lequel les deux équipes sont contrôlées par l'ordinateur.


Auteur :  Princesse Mariana [ 11 Nov 2017, 14:49 ]
Sujet du message :  Re: CPCRETRODEV 2017

L'édition 2017 du CPCRETRODEV de l'université d'Alicante a livré son verdict ! Voici les résultats du classement général. Et les gagnants sont...

Image

Auteur :  MacDeath26 [ 13 Nov 2017, 01:43 ]
Sujet du message :  Re: CPCRETRODEV 2017

Des trucs qui ont l'air bien sympa mais j'avais une connexion et un PC de merde à l'Alchimie2017 qui était en même temps donc pas vraiment eut le temps de bien regarder.

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