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[MUSIC] CHIPNSFX par CNGSOFT
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Auteur :  hERMOL [ 13 Août 2017, 18:03 ]
Sujet du message :  Re: [MUSIC] CHIPNSFX par CNGSOFT

Dans son post du 20170616 : "También he metido un par de adaptaciones nuevas, la canción final de "Desperado" y el tercer tema de "Atomino" para Atari ST, cuya música fue obra de Jochen "Mad Max" Hippel."

Auteur :  garvalf [ 13 Août 2017, 20:24 ]
Sujet du message :  Re: [MUSIC] CHIPNSFX par CNGSOFT

velus a écrit :
Je n'ai pas l'impression qu'elles sont faites main. Il faudrait enregistrer les deux et comparer. Pour moi ce sont les mêmes


pour moi c'est impossible que ça soit un truc automatique. Je pense que le gars est fort et a bien travaillé sur les reprises et les instruments pour avoir un son similaire, comment veux-tu sortir les registres des musiques du CPC et les incorporer dans un fichier texte réduit à sa plus simple expression ? (des notes, des configurations d'instruments)

Par ailleurs j'ai enfin terminé mon morceau avec CHIPNSFX et l'ai présenté ici : http://battleofthebits.org/arena/Entry/ ... ter/26509/

Comme je n'ai pas d'Amstrad, je l'ai enregistré depuis un petit lecteur de fichier ay / ym qui fonctionne avec un arduino. Voir http://www.avray.ru/ pour plus d'info (c'est la puce AY-3-8910/AY-3-8912/YM2149 qui est réimplémentée dans un atmega8 et c'est l'arduino qui joue les registres depuis une carte SD)

Auteur :  Princesse Mariana [ 15 Août 2017, 14:58 ]
Sujet du message :  Re: [MUSIC] CHIPNSFX par CNGSOFT

http://cngsoft.no-ip.org/chipnsfx.htm a écrit :
0170814: minor patch extending Control-A/Q to the instrument panel.

url/src: http://cngsoft.no-ip.org/chipnsfx.htm

Auteur :  Princesse Mariana [ 11 Sep 2017, 10:00 ]
Sujet du message :  Re: [MUSIC] CHIPNSFX par CNGSOFT

Citer :
20170911: minor patch fixing a bug in the extended player and adding VERMINT1-3.CHP.
20170909: eleventh public release. New special case for instrument noise: XX80 plays noise XX only at the beginning of the note, then disables the noise signal; the player's extended mode has been updated accordingly. New command line flags -b4, -b5 and -b6. Moved Control-P to Control-B and added Control-U (song optimisation and cleanup). New CAULDRN2.CHP, EQUINOX.CHP, HATE.CHP, LASTMISN.CHP, MOT1-3.CHP, RESCATLA.CHP, RTS-25-27HZ.CHP, RTS-50-52HZ.CHP, SHADSKIM.CHP, TRAILBLZ.CHP, WELLSNFG.CHP, WINGSOD5.CHP and ZONA0.CHP: 85 songs.

src/url: http://cngsoft.no-ip.org/chipnsfx.htm

Auteur :  Princesse Mariana [ 14 Sep 2017, 17:51 ]
Sujet du message :  Re: [MUSIC] CHIPNSFX par CNGSOFT

Citer :
20170914: twelfth public release. Command line options allow getopt syntax: for example, "-a -b -c" can be shortened to "-abc"; flags -b1..-b6 are now -B1..-B6, in uppercase. Improved the player's support of multiple channels playing noise at once, thus solving the glitches in BURNINR1.CHP and other songs. Added INDIANA3.CHP and JACKNIP2.CHP.

src/url: http://cngsoft.no-ip.org/chipnsfx.htm

Auteur :  Princesse Mariana [ 12 Oct 2017, 19:27 ]
Sujet du message :  Re: [MUSIC] CHIPNSFX par CNGSOFT

http://cngsoft.no-ip.org/chipnsfx.htm a écrit :
  • 20171002: minor patch restoring proportional vibrato adjustment, overwritten by the new signed vibrato featured in the past release.
  • 20170930: thirteenth public release. Pushing SPACE in the instrument panel plays A-n (where n is the current octave) rather than A-4. New vibrato special case: values X8-XF generate a negative depth vibrato. Control-A/Q works on parameter panel. Added BLKLMP64-65.CHP.
  • 20170918: minor patch fixing a bug in Control-Shift-U when dealing with extreme positive or negative order transposition values, and adding BLKLMPST.CHP, BLKLMPSU.CHP and TRANSMUT.CHP.
  • 20170916: minor patch extending the behavior of Control-Shift-U to cleaning order transpositions up, fixing an old bug in the INCLUDE output and a new one in the extended player, and adding SHOCKWYR.CHP.

src: http://cngsoft.no-ip.org/chipnsfx.htm

Auteur :  Princesse Mariana [ 04 Nov 2017, 22:05 ]
Sujet du message :  Re: [MUSIC] CHIPNSFX par CNGSOFT

http://cngsoft.no-ip.org a écrit :
20171104: fourteenth public release. Consistency fixes: arpeggio cases E + F stand for -13 + -12 both in the tracker and the player; Alt+F4 equates to ESCAPE; pushing INSERT or DELETE on the order list only affects the currently selected channels rather than all at once. Added BLKLMPSV.CHP.

url: http://cngsoft.no-ip.org/chipnsfx.htm

Auteur :  Princesse Mariana [ 14 Nov 2017, 20:18 ]
Sujet du message :  Re: [MUSIC] CHIPNSFX par CNGSOFT

http://cngsoft.no-ip.org/chipnsfx.htm a écrit :
20171109: minor patch fixing a mistake in the order list (INSERT and DELETE were moving the end of the song when they weren't supposed to) and another one in the tracker's vibrato (internally limited to 7 steps rather than 15). Added GOODY.CHP and SIRWOOD.CHP.

Auteur :  Princesse Mariana [ 20 Nov 2017, 10:33 ]
Sujet du message :  Re: [MUSIC] CHIPNSFX par CNGSOFT

http://cngsoft.no-ip.org/ a écrit :
20171118: minor patch fixing minor noise in playback of almost mute amplitudes and formally setting arpeggio case E to stand for -24, way more useful than -13, and only requiring three bytes of code in the player. Added INSIDOUT.CHP and MEGAPHNW.CHP.
20171115: fifteenth public release. Fixed amplitude errors in normal (random crackles) and linear (heavy noise) modes. Added (in several cases retroactively) BLACKBRD.CHP, CAULDRN1.CHP, COLISEUM.CHP, KONGSTCK.CHP, LIVISTN1-2.CHP, M_U_L_E_.CHP, MADMIXG0-2.CHP, TOOBIN_1-5.CHP and UNTOUCH0-7.CHP.

url/src: http://cngsoft.no-ip.org/chipnsfx.htm

Auteur :  Princesse Mariana [ 27 Nov 2017, 22:35 ]
Sujet du message :  Re: [MUSIC] CHIPNSFX par CNGSOFT

Citer :
0171125: minor patch adding the command line parameter -R to scan and compress outside the patterns rather than both inside and outside. Fixed a crash on Windows 10. Added QUARTET4-5.CHP and YOGIBEAR.CHP.

src/url: http://cngsoft.no-ip.org/chipnsfx.htm

Auteur :  Princesse Mariana [ 06 Déc 2017, 22:08 ]
Sujet du message :  Re: [MUSIC] CHIPNSFX par CNGSOFT

Citer :
20171206: minor update fixing a bug where instrument tests got stuck rather than being played only on a keypress. Added NEVERS-S.CHP.
20171205: eighteenth public release. Patterns no longer must begin with a note or a silence: internal opcode 120 handles unused space and is more efficient than using a portamento or a modified instrument to handle extremely long notes: compiling COSANOST.CHP went from 422 to 418 bytes, and BURNINR1.CHP from 766 to 728. Command line parameter -B7..B9[-] sets the order of channels in INCLUDE output. Fixed a bug that kept instruments from being played when typing notes on a score or testing them on the instrument panel.
20171203: minor patch that allows toggling the -P and -Z parameters during runtime with F9+Tab and F9+Shift+Tab, and which handles more correctly the order list length and looping points when inserting or deleting patterns in all the channels at once.
20171201: seventeenth public release. Extended -R to look for loops in reverse, compressing even further, and added -Z for rectangle waves instead of square. Fixed a player bug hurting noise-only note C-B with heavy arpeggios or transpositions. Added AVENGER.CHP, ELIMNTR0-2.CHP, HOTSHOT.CHP, PERICODG.CHP, SLAPFITE-F.CHP and SORCERY.CHP.

src/url: http://cngsoft.no-ip.org/chipnsfx.htm

Auteur :  crocolive [ 09 Jan 2018, 11:05 ]
Sujet du message :  Re: [MUSIC] CHIPNSFX par CNGSOFT - Petite reprise NightCall

Salut les gens :)

Je débarque ici pour mon 1er test avec ce tracker : je l'adore !

Voici ce qui m'a décidé à y consacrer un peu de temps
* Le rendu de l'adaptation Cauldron 2, juste parfaite : ça sonne !
* Le format de fichier .chp en texte simple
* du coup c'est éditable à postériori avec votre éditeur de texte favori (donc Sublime Text ;) )
* ça permet d'apprendre en lisant simplement les compos d'autres zicos, notamment pour la création d'instruments
* L'export en YM3b
* WAV pour les ordis modernes
* Y a une doc (bin ouai, des fois, la doc y en a pas hein !)

Bref pour moi c'est du lourd, mais je ne maitrise pas trop le sujet "tracker amstrad cpc", je suis en train d'apprendre.

Bon par contre, c'est sous Windows, ce qui me condamne sous OSX à du VirtualBox, et j'arrive pas à le faire tourner sous Wine
Je vous mets en fichier mp3 le rendu et l'export YM

Pièce jointe :
NightCall_Crocolive_CPC.zip


Et si quelqu'un veut m'aider à convertir cet export YM de ma piste pour l'entendre sur mon vrai CPC 464 cassette only, qu'il se dénonce ;)

Gros bisous

Auteur :  hERMOL [ 09 Jan 2018, 11:44 ]
Sujet du message :  Re: [MUSIC] CHIPNSFX par CNGSOFT

pas de chance , le player ce compile avec le fichier .chp

la ligne de commande: CHIPNSFX.EXE MUSIC.CHP MUSIC.INC -l label_

le fichier .INC a inclure dans le source "CHIPNSFX.S80" livré avec le tracker et a assembler avec AS80 (ou peut-etre RASM ?)

Auteur :  crocolive [ 09 Jan 2018, 15:46 ]
Sujet du message :  Re: [MUSIC] CHIPNSFX par CNGSOFT

hERMOL a écrit :
CHIPNSFX.EXE MUSIC.CHP MUSIC.INC -l label_

Grandiose, Merci pour ton kit et le coup de main !!!

Voici la piste au format natif .CHP si quelqu'un veut jouer avec
Pièce jointe :
NightCall_Kavinsky_Crocolive_CHIPNSFX.chp.zip


Étant sur la version CHIPNSFX 20180101, j'ai remplacé :
Code :
CHIPNSFX.EXE
CHIPNSFX.I80

J'ai pas touché à
CHIPNSFX.S80

J'ai exécuté ton batch, puis tester le .DSK généré avec ManageDsk.exe dans l'emulateur Arnorld et ça marche !
MAIS ...

La musique est à peu près 2 fois trop rapide :(
Je ne connais pas les contraintes de mon tempo choisi à destination du CPC : ma piste est en 050/08 Hz dans CHIPNSFX

J'essayerai d'utiliser le .BIN généré puis transformé en "Data wav" sur mon vrai Amstrad via cable audio/cassette, voir ce que ça dit.
J'approche du but :D

Auteur :  hERMOL [ 09 Jan 2018, 15:57 ]
Sujet du message :  Re: [MUSIC] CHIPNSFX par CNGSOFT

au l'label "songlist" (fichier CHIPNSFX.S80) , essai de modifier le "db" par 0 , 2 , 3 , 4 ou 5. C'est peut-etre ca ... :oops:

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