Welcome to the 3rd edition of the CPCRetroDev Game Creation Contest (#CPCRetroDev 2015) organized by the University of Alicante. This contest aims to award the best and more creative developers from Amstrad retro scene, able to create the best games for Amstrad CPC 464. The strongest points of the contest this year are:
AWARDS PRO Category * 300 € Best game * 150 € 2nd best game * 75 € 3rd best game
BASIC Category * 100 € Best game * 50 € 2nd best game
Special mentions from the jury * 125 € Special mention for best technical achievement * 100 € Special Devilish Games mention to the most original game
- A physical cassette edition will be produced, including all games presented to the contest. - Games can be about any theme (provided it is suitable for all publics).
There will be a special consiterations (namely, some points) to game including gestures to the movie Back to the Future.
- Deadline: friday, 23rd of october 2015
If you want to participate, please do carefully read the complete contest rules before. Then you could proceed to create your own game and fill the submission form. It is very important that you ensure that your email is correct, as it will be used to contact you if required.
Recommended tools for creating your games for Amstrad CPC
- CPCtelera game engine - CPCRSLib library - cpcitor’s cpc-dev-toolchain
Bien joué et félicitations aux vainqueurs et aux participants.
Il y a eut quelques critiques sur la release, comme quoi le streaming plutôt moyen (pas de son pour beaucoup) et pas trop de site/page pour les liens de download ou review des jeux. Mais avec le temps il va bien y avoir la video quelque part et les sites spécialisés CPC vont aussi sans doute faire quelque chose.
Certaines releases ont l'air assez bonnes quand même, on va voir tout ça à l'Alchimie je pense.
ça risque de faire du taf pour Homebrew.AmstradToday tout ça...
Inscription : 03 Jan 2011, 08:55 Message(s) : 124 Localisation : Lyon, France
Hé hé, oui, je viens de faire le plein. Il y a quelques pépites qui méritent un écrin pour les accueillir, et pas seulement parmi les jeux développés pour la catégorie "pro".
On ne peut pas dire que l'année a été très productive jusqu'ici, du coup cela fait rudement plaisir de recueillir un peu de nouveauté
_________________ Un carré est un rectangle un peu plus court de chaque côté.
Inscription : 13 Jan 2010, 14:25 Message(s) : 2273
Space Pest Control n'est qu'une version démo pour l'occasion. Le jeu est toujours en cours de développement, mais déjà ainsi il était mon préféré du lot. Je vais suivre de prêt son évolution...
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