CPC Rulez
https://cpcrulez.fr/forum/

SABOTEUR 2
https://cpcrulez.fr/forum/viewtopic.php?f=10&t=2676
Page 1 sur 1

Auteur :  Princesse Mariana [ 08 Jan 2009, 20:27 ]
Sujet du message :  SABOTEUR 2

POKE(S) pour le jeu AMSTRAD CPC "SABOTEUR 2"

INFINITE ENERGY : POKE &960E,&00
NO TIME LIMIT : POKE &33FA,&00


Auteur :  Princesse Mariana [ 09 Jan 2009, 15:22 ]
Sujet du message :  Re: SABOTEUR 2

Code :
1 :' Saboteur II - tape
2 :' by Peter Featherstone
3 :' 136
10 MODE 1:OPENOUT"d":MEMORY &2FF
20 LOAD"": POKE &37E,&80
30 POKE &37F,&BE
40 FOR f=&BE80 TO &BE87: READ a$
50 POKE f,VAL("&"+a$): NEXT
60 CALL &300
70 DATA af,32,0e,96,c3,00,04,00

Auteur :  Princesse Mariana [ 19 Jan 2009, 19:05 ]
Sujet du message :  Re: SABOTEUR 2

carte : https://cpcrulez.fr/GamesSF_hlp/Saboteur_2_MAP.png

Auteur :  Princesse Mariana [ 02 Fév 2009, 17:26 ]
Sujet du message :  Re: SABOTEUR 2

TIP
a) Number of boxes and difficulty levels
The hardest level of the game is Mission 8 - because Mission 9 is harder only by electric fence and better for giving you 999 time -like level 1 -.

One MAIN tip is: there are 15 pieces really. You have to know locations of all 14 boxes with tape. One box contains 2 pieces. So, you can take them and forget about another box (the one at the bottom of the map).

b) How to get invulnerability
The fastest way to reach the hidden room:

Let the ninja jump off the hang-glider, left, up, up, fill your energy, walk to the left (you fall 5 screens and reach a platform with a rope), recharge energy, run to the left 2 screens, [optional: fight with the guard], down until you reach the end of ladder, right (you fall 2 screens), recharge energy, reach floor, left, left. (you are one screen over your target, kill guard if you want but it isn't necessary) Move the ninja until you see half ninja covered by the rightmost crate and then go down.

BUGS
There is a bug in Saboteur 2 which could be exploited to easily get all pieces of tape. One box in the left part of the building has two pieces of tape. Take a "?" and keep seaching in this box, and you will have unlimited pieces of tape!!!

Auteur :  Kukulcan [ 26 Fév 2009, 15:46 ]
Sujet du message :  Re: SABOTEUR 2

Choix du niveau :
poke &9145, (&01 a &09)

Par exemple vous jouez en niveau &01 puis une fois sur la moto près a sortir du jeu, vous mettez &09 et hop on vois la fin en mode ultra dur et oui j'ai eu les captures écran de fin comme ça, on triche ou on ne triche :mdr:

Auteur :  Princesse Mariana [ 04 Mars 2009, 20:56 ]
Sujet du message :  Re: SABOTEUR 2

Les codes :
Mission 2 : JONIN
Mission 3 : KIME
Mission 4 : KUJI KIRI
Mission 5 : SAIMENJITSU
Mission 6 : GENIN
Mission 7 : Ml LU KATA
Mission 8 : DIM MARK
Mission 9 : SATORI

Conseils pratiques : pour être à l'abri des projectiles, des pan­thères et des chauve-souris, mettre la fille près du bord de l'écran (le plus proche d'elle, celui de gauche ou de droite). Dès que sa tête touche le bord, effectuer un demi-tour sans avancer. Le corps de la fille doit être alors à moitié caché. Une fois assise à cet endroit, elle est intouchable. Ne se lever que pour recharger. Pour prendre la moto, placer la fille au centre de celle-ci et pousser le joystick vers le haut. Pour nager dans un tunnel rem­pli d'eau, faire courir la fille et pousser le joystick en diago­nale vers le haut (attention à la fin du tunnel !).

Page 1 sur 1 Le fuseau horaire est UTC+1 heure
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/