FRANKIE GOES TO HOLLYWOOD

                        * WELCOME TO THE PLEASUREGAME *

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Frankie have sent you over 60 tasks in your journey from Mundanesville through
the Pleasure Dome. Tasks ranging from the trivial, to heroic feats of skill and
intelligence.

Whenever you complete these challenges a bar-chart will show your increase in
the various elements of your personality and Pleasure points will be awarded.

Your goal is to become a complete person and to achieve this you must reach the
top on the Bar Charts (when the letters BANG will appear above the personality
factors) and achieve a score of 99,000 Pleasure Points. This combination awards
you the minimum requirement (99% a complete person) to search for the Special
Door - the Door to the Ultimate Experience - the heart of the Pleasure Dome.


KEYBOARD
UP     - 8
DOWN   - U
LEFT   - H
RIGHT  - J
FIRE   - SPACE BAR
Study the joystick controls for the full repertoire of movements available. All
these movements can be obtained by using the relevant combination of keys.

JOYSTICK
Right                = WALK RIGHT                PUSH JOYSTICK IN OPPOSITE
                                                 DIRECTION TO WALK LEFT
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
Fire + Right         = REACH - WAIST HEIGHT    ³ THESE MOVEMENTS CAN ALSO BE
Fire + Right then Up = REACH - SHOULDER HEIGHT ³ USED TO 'ZAP' WHEN REQUIRED
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ

TO ENTER A DOOR ETC. YOU MUST FACE IT THEN PUSH JOYSTICK/KEYBOARD 'UP'
A short 'stab' on the joystick/keyboard in opposite direction to which figure
is facing will achieve this position


TO CLOSE 'INVENTORY' WINDOW OR ANY WINDOW IN WHICH THE 'CURSOR FINGER' IS USED,
MOVE 'CURSOR FINGER' TO 'QUIT' ICON AND PRESS 'FIRE'.

TO PICK UP OBJECTS EITHER TOUCH OR STAND OVER OBJECT AND PRESS 'FIRE' BUTTON
AND 'UP'.

Your 'INVENTORY' window can be accessed by pressing FIRE button and joystick/
keyboard 'DOWN'. You may then use object/objects you are carrying moving
'CURSOR FINGER' to chosen object and pressing 'FIRE' button.


You begin your adventure devoid of personality in an environment of suburban
boredom, but don't be put off by ennui, all may not be as it appears! There are
different streets and different houses, take nothing for granted. Touch
everything, explore, probe, experiment - your curiosity will be rewarded. Pick
up objects - some of these will help you now, others you will need to survive
and succeed in the Pleasure Dome.
Remember you can only carry 8 objects at a time so you need to be selective
about the items you take with you, once abandoned they may not be used again.


YOUR INVENTORY
You may check your inventory at any time by pressing the FIRE button and moving
the joystick downwards. To resume play immediately use the QUIT icon to close
window.


As you explore the aspects of everyday life, keep your wits about you as sooner
or later you will stumble upon the ...

MURDER MYSTERY
You will come across a body...who is the killer? Solve the mystery by a process
of elimination:-
Find all the clues which appear in windows (23 facts in all). Return to the
scene of the crime, walk into the window showing the suspects and point to the
killer.
CAUTION: You will need to resart the game if you're wrong.
TAKE A TIP: A system of noting the clues may help your investigation.
In the quest to form your personality you must use what has been gleened from
everyday life to complete all the 'Arcade Elements'. These elements are linked
within the Dome by a conduit, the ...

CORRIDORS OF POWER
This Ladyrinth enables you to move at will within the Dome and connects with
Mundanesville (though other routes may also be discovered).
It can be mapped by observing the colour of manhole covers located along its
path. Fireballs emerge from the manholes, Zap them and you will create
additional exits.
The entrances will appear as the game is played. Learn to use the Corridors
well, they will help you succeed in elements that follow and within them (when
your personality is completed) will be revealed the door to the very centre of
the Pleasure Dome ... The Ultimate Screen.

THE PLEASURE DOME
Inside the Pleasure Dome are a variety of games and puzzles which must be
completed to gain sufficient points to form your personality. Through
experience and inspiration you WILL succeed. There are principal entrances into
this world of the mind (one from each street), however others can be found but
only used once, so be prepared.
These entrances and the ones which will become evident in the Corridors of
Power give access to the ...

ARCADE ELEMENTS

THE TERMINAL ROOM
You must use information to complete this task - pay close attention to your
inventory and the objects on the screen.
TIP - If your inventory is incomplete the lift may aid your escape.

SEA OF HOLES
Go in and out of time and space to reach the floor beneath you.
HINT - There's more here than meets the eye.

CYBERNETIC BREAKOUT
One game must be completed for each symbol (guide the symbol into the spark).
HINT - What you are carrying could halve your pain or double your pleasure!

RAID OVER MERSEYSIDE
Stop the bombers destroying Merseyside and its shipping. You have a time limit
to survive or destroy the enemy (multiple hits on the planes).

THE ZTT ROOM
Break down the wall to enter the control section and then solve the puzzle. Use
the Power of Zap to fire but be careful to dodge the bullets. (Remember you
must complete the puzzle to win.)
HINT - You may bring protection from the rooms of the Mundane, quite
appropriate to cover this task.
TIP - Locate the key which switches pieces on and not off

TALKING HEADS
This dialogue between World leaders can get nasty. A counter tells you how many
(political) lives you have left.

SHOOTING GALLERY
Take pot shots at famous personalities.
PLAYING TIP - You must reload to fire (allow the sights to fall to the bottom
of the screen).

WAR ROOM
Shoot the symbols in this final Arcade task to obtain Pleasure Points. (There
is one game for each symbol).
HINT - The power of love may be of great help here.


CONTROL PLAN
As you become more familiar with the Pleasure Dome and its interface with the
ordinary World, you will begin to learn the layout of the Game and be able to
move quickly from one element to the next using the Corridors of Power or other
methods you will discover. REMEMBER, to develop your personality completely you
must finish all the tasks, for only then will the opportunity arise, to
re-enter the maze and search for that Door behind which lies the secret of self
discovery ... Go for it!


FRANKIE GOES TO HOLLYWOOD

THE GAME

Game design
OCEAN/DENTON DESIGNS

Cover illustration
BOB WAKELIN/W. STEVE BLOWER

Packaging Design
W. STEVE BLOWER

Produced by
D. C. WARD

With many thanks to BILL BARNA

(c) 1985 FRANKIE GOES TO HOLLYWOOD ocean ZTT