CODINGLISTINGS ★ LANDSCAPES|Amstrad Action) ★

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Last issue we reviewed the Landscape Utility. This month Martyn Harrison of Stockton-on-Tees has written an extremely short routine to do virtually the same: create landscapes. This is an excellent piece of programming no need to shell out £19. With a little modification, it should be fairly  simple to incorporate routines to draw clouds, trees and so on.

1 ' Landscapes
2 ' Martyn Harrison
3 ' Amstrad Action   Feb 87
10 DIM a(250),b(250),c(250)
20 MODE 0:nn=6:am=30:INK 0,11
30 FOR a=1 TO 15:INK i,RND*26
40 NEXT:FOR n=1 TO nn
50 a(n)=RND*80/n:b(n)=RND*2*PI
60 c(n)=RND*15:NEXT
70 PRINT:PRINT"    LANDSCAPES"
80 FOR x=0 TO 639 STEP 4
90 PLOT x,0,0:y=10
100 k=2*PI*x/640:FOR n=1 TO nn
110 y=y+a(n)*(1+SIN(n*k+b(n)))
120 DRAW x,y,c(n):NEXT n:NEXT x
130 FOR i=1 TO 3000:NEXT:RUN

AA#17

★ PUBLISHER: Amstrad Action
★ YEAR: 1987
★ AUTHOR: Martyn Harrison

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/cache
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.