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How to flood the landscape (Computing with the Amstrad)Coding Listings
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I FOUND Ian Sharpe's 3D Surface Plotter in the April 1987 issue of Computing with the Amstrad fascinating. I have made a few modifications which I think greatly improve one of the functions - number 6 on the menu. Crumpled.

The way this function builds up a surface is to repeatedly take a random line across the grid and shear everything on one side of the line up while everything on the other side is sheared down.

This mimics one of the ways the Earth's surface has evolved over the geological ages so I decided to make this effect more apparent.

My modifications flood the landscape to an arbitrary "sea level" which is then plotted in Mode 1 to allow the land to be drawn in green.

The overall effect is that of lakes, coastlines and islands. A different view is obtained every time this option is selected.

At the price of making the function slower the illusion can be made more realistic by choosing a higher resolution grid (make sc bigger) and increasing the loop value in line 880 from 35 to 60 or more. -

CWTA

★ PUBLISHER: Computing with the Amstrad
★ YEAR: 1987
★ CONFIG: 64K + AMSDOS
★ LANGAGE: ???
★ LiCENCE: LISTING
★ COLLECTION: COMPUTING WITH THE AMSTRAD 1987
★ AUTHOR: Rex Owen, Shrewsbury.
 

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Type-in/Listing:
» How  to  Flood  the  Landscape    (Computing  with  the  Amstrad)    ENGLISH    LISTINGDATE: 2020-08-05
DL: 164
TYPE: PDF
SiZE: 15Ko
NOTE: 1 page/PDFlib v1.6

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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.