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Build a Monster|The Amstrad User)Poke a Monster|The Amstrad User)
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This is a small program to utilise the DATA produced by the BUILD A SPRITE program in last month's magazine. All we have to do is to poke it into memory to see the monsters fly around the screen. Firstly decisions have to be made:

  1. Do you want to change the data in the Roland Game.
  2. Poke in a new monster after Roland has been loaded?
The answer to the first is merely to replace the monster data in the Roland game to the new data. To achieve the second you will need to insert the program below into the first listing of Roland Takes a Running Jump. All this program does is to read DATA and then poke it in to the locations which hold the monster data. Here's how it works:

RUN the Roland program using this amended listing. At any time after the program has run, press BREAK twice. You are then presented with a MENU. From the MENU select what you want to do. Within the listing below, are DATA lines which we have filled with two totally different monsters. The DATA within these lines can be replaced with your own creations. You can also add data lines, but one thing to remember is, that the last line of DATA must be-DATA "*".

TAU

★ PUBLISHER: The Amstrad User (Australia)
★ YEAR: 1986
★ CONFIG: 64K + AMSDOS
★ LANGUAGE:
★ LICENCE: LISTING
★ AUTHOR: P.T. Crowe (SCAUG)

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QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.