APPLICATIONSUTILITAIRES RSX/LIGNE DE COMMANDE ★ Sprite Driver ★

Sprite Driver|Amstrad Action)Sean Mcmanus Software Collection
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Sean McManus of Stevenage, Herts., has come up with a program in response to recent pleas within the pages of AA. His Sprite Driver program is just the thing to liven up your BASIC games.

The sprites are full colour XORed sprites (print the same again to delete the original), and are limited to using text co-ordinates. The sprites are referred to as numbers from zero to 126. They must first be created. Use any art package, programming language or sprite definer as long as they can be put up onto the screen from BASIC.

The GRAB command can be used to lift the graphic from the screen and store it for use with the sprites. The information it needs is X co-ordinate, Y co-ordinate, Width in bytes, Height in pixels and address in memory to store it.

  • |GRAB,x,y,w,h,a The sprites are defined with SDEF. It links each Sprite number with the Address it's been grabbed to.
  • |SDEF, s, a To print a sprite onto the screen the SPRITE command is used. Just tell it the Sprite number and the X and Y co-ordinates to position it to.
  • |SPRITE, s,x,y X and Y co-ordinates start at the top left of the screen (0,0) and extend to the bottom right (79,24).
The program launches straight into a demonstration. You can save the RSXs as a block of code with SAVE "code",b,40000,272. Reload it with:
  • memory 39999 :LOAD"code": call 40000
AA

★ PUBLISHER: Amstrad Action
★ YEAR: 1990
★ CONFIG: 64K + AMSDOS
★ LANGUAGE:
★ LICENCE: LISTING
★ AUTHOR: Sean McManus

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Files:
» Sean  McManus  Software  CollectionDATE: 2013-09-03
DL: 439 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 178Ko
NOTE: 40 Cyls
.HFE: OUI

» Sean  McManus  Software  Collection  v2005DATE: 2016-12-15
DL: 210 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 176Ko
NOTE: Uploaded by hERMOL ; 40 Cyls
.HFE: OUI

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QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.