APPLICATIONSUTILITAIRES RSX/LIGNE DE COMMANDE ★ PATCH ON ★

Patch On|Your Computer)Applications Utilitaires Rsx/ligne De Commande
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Anyone Who owns a DMP1 Printer should already know that the character matrix used is only 5 by 7. Whilst the printout is reasonably good, it could be improved by using a larger character matrix. This program does just that. It works by inserting a patch in the appropriate jump block to redirect the printer routine to a new one in memory.

The new routine provides the DMP1 with a matrix of 8 by 7 with a maximum width of 60 characters in normal mode and 30 characters when printing double width. Although the width is reduced the clarity is increased considerably, and this ability to redefine the complete printer character set is included. Also the # and £ symbols can be mied without the need to alter the Dip switches on the printer.

When the routine is in memory and has been called two RSX commands are logged on. These are:

  • |PATCHON to turn on the routine
  • |PATCHOFF to turn it off
All RSX commands must be precccded with the | symbol. Shifted @.

First of all type in listing one, and save it before running in case of any errors you may make. When this is run, if all is well, you will be given the opportunity to save the resultant code to tape.)

Once this is done you can reload it any time with:

MEMORY 41659:LOAD"PATCH":CALL 41660

This can either be a direct command or a line within your basic program.

Now enter listing two and save it on a separate tape. When this program is run you will be asked for the name of the character set you wish to load. The original is saved as patch. Once you haw loaded the set various options arc open to you.

Menu 1.

  • N — New Character. If pressed the prompt enter character is issued. Enter any Character from the keyboard and press enter. Menu 2 is Then displayed.
  • S — Save driver and code. Saves Character set and driver complete with any Alterations you may have made. A Library of different set can be compiled.
Menu 2.
  • ARROWS — Moves cursor around grid.
  • COPY — Sets/resets bit Occupied by curso.
  • ENTER — Large enter key stores character as defined in grid.
  • C — Clear grid.
  • I — Inverse character.
  • Q — Quits character Without Storing it and returns to menu 1.
Your Computer

★ PUBLISHER: YOUR COMPUTER
★ YEAR: 1985
★ CONFIG: 64K + AMSDOS
★ LANGUAGE:
★ LICENCE: LISTING
★ AUTHOR: Michael Mostowyj

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QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.