★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ VECTOR BALL (c) MASTERTRONIC ★

ACUAMSTRAD ACTION
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THIS is described as a cross between ice hockey, netball and Crown Green bowling. It is really a peculiar version of football, with one droid, rather than 11 humans, on each side. Two people can play against each other, or you can play the computer.

The game is played on a scrolling pitch which is three screens wide. The pitch is not flat, but has assorted lumps and bumps variously described as hills, ditches and waves. You can choose any of these contours, or a mixture of all three.

There is a goal at each end; all you have to do to score is to force the ball through the of position goal using your droid, which can hit the ball or barge the oponnent. You have three, five or seven minutes in which to lpay the game, and there is a system of han handicapping which puts more bumps on the higher levels, making it more difficult to control the ball. The game, unfortunately, is almost unplayable. The direction in which the droid is moving is controlled with the joystick or redefinable keys; the direction in which it can shoot is controlled with Fire held down, as well as the joystick or keys.

As the game is extremely fast, this means that it is very easy to get flustered, press or release Fire by mistake and hit the ball in entirely the wrong direction. Own goals are depressingly common.
The entire playing surface is boring white on black; there is almost no colour, and the scrolling is so fast and flickery that it can be painful to watch.

The programmers have attempted to put the blame for this mess on the screen memory layout, which is really a case of bad workmen blaming their tools. According to the inlay card, you should be able to alter the mass of the ball and the droids, timeout, acceleration, breaking and friction. Not on this version. Very little information is given about keys and options. Vector Ball is a clever and original concept completely ruined by bad programming.

ACU #8811

 

VECTOR BALL [Vectorball]
(c) MASTERTRONIC

Binary Design PRODUCTION
CODING: DAVE A STEAD
GRAPHICS: LYNDON BROOKE
MUSIC: WALLY BEBEN

★ PRICE: £2.99 (tape)

★ YEAR: 1988
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 1 , FUTURISTIC , SPORT

★ RERELEASE: DROSOFT (SPAIN)
★ COLLECTIONS: MASTERTRONIC ADDED DIMENSION , MASTERTRONIC-FLIPPY-FLIPPY , SELECCION MASTERTRONIC (SPAIN)


Cliquez sur l'image pour voir les différents packages (2). 

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Cover:
» Vector  Ball    (Release  TAPE-MAD-FLIPPY-FLIPPY)    ENGLISHDATE: 2017-06-12
DL: 33 fois
TYPE: image
SIZE: 142Ko
NOTE: Uploaded by CPCLOV ; w806*h594

Dump disk:
» Vector  BallDATE: 2013-08-30
DL: 53 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 59Ko
NOTE: 40 Cyls
.HFE: OUI

Dump cassette (version commerciale):
» Vector  Ball    ENGLISHDATE: 2017-05-01
DL: 13 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 19Ko
NOTE: Uploaded by CPCLOV

Medias/Supports:
» Vectorball    (Release  TAPE-MAD)    ENGLISHDATE: 2016-09-07
DL: 37 fois
TYPE: image
SIZE: 63Ko
NOTE: SCAN by hERMOL ; w1222*h734

» Vector  Ball    (Release  TAPE)    ENGLISHDATE: 2016-09-07
DL: 37 fois
TYPE: image
SIZE: 20Ko
NOTE: Scan by Loic Daneels ; w598*h733

» Vector  Ball    (Release  TAPE-BLACK)    ENGLISHDATE: 2017-12-08
DL: 9 fois
TYPE: image
SIZE: 95Ko
NOTE: Scan by Pinace ; w1205*h756

Notice d'utilisation:
» Vectorball    (Rerelease  DroSoft)    SPANISHDATE: 2011-09-22
DL: 83 fois
TYPE: text
SIZE: 6Ko
NOTE: Retyped by hERMOL

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QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

CPCrulez[Content Management System] v8.75-desktop/cache
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.