★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ TRIAXOS (c) ARIOLASOFT ★

Computing With The Amstrad
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Deep inside Triaxos, a top security orbital prison, is the only man capable of activating the most powerful weapon in the galaxy. Your mission is to locate and free him.

Triaxos is devoid of human guards, with security provided by a large number of droids. There are five different types each identified by a large number emblazoned on its side. Level one droids are the easiest to destroy, but those on the higher levels have much more powerful offensive and defensive capabilities.

This is an arcade/adventure which provides a 3D display for you to explore. The prison is constructed as a matrix of connected rooms with doors in one or more walls, or in some instances, in the ceiling. Leaving via a door causes the adjoining room, plus occupants, to be quickly drawn.

Wandering around the first few rooms you must vaporize numérous droids and top up your stock of grenades.

The single life can be a bit of a nuisance, as once dead you have to start again from the beginning. Jumping through a hole intheflooronly tofind a second hole directly beneath it is a common way to die.

Many rooms have flashing bullseyes recessed in the floor known as facelifts. Standing on one cause you to de-materialise, and while in this state of limbo you can rotate the room. This turns a hole in the floor into a door in the wall - much less risky to jump through.

My main criticism is about the way you all too often find yourself trapped in a room with no hidden doors in the floor, or facelifts. The only option remaining is to press the abort key and begin again.

Triaxos could have been far more enjoyable had there been fewer dead ends and more than one life to play with. These little niggles dampened any enthusiasm I may have otherwise had for the game.

Carol Barrow, Computing With The Amstrad (Australia)

TRIAXOS
(c) ARIOLASOFT

PROGRAMMED: PENNSOFT
AN ORIGINAL GAME DESIGN: TIGRESS DESIGNS LTD
MUSIC AND SOUND: MARK ALEXANDER ( SOFT MACHINE)

★ YEAR: 1987
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 0 , AVENTURE GRAPHIQUE , 3D ISOMETRIC , FUTURISTIC , DISK , TAPE

★ RERELEASE: DROSOFT (SPAIN)

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Advert/Publicité:
» TriaxosDATE: 2012-02-01
DL: 129 fois
TYPE: image
SIZE: 119Ko
NOTE: w582*h846

Covers:
» Triaxos    (Release  DISC)    ENGLISH-FRENCH-GERMANDATE: 2016-09-07
DL: 50 fois
TYPE: image
SIZE: 308Ko
NOTE: Uploaded by CPCLOV ; w1700*h1012

» Triaxos    (Release  DROSOFT)    SPANISHDATE: 2016-09-07
DL: 48 fois
TYPE: image
SIZE: 179Ko
NOTE: Uploaded by CPCLOV ; w1315*h773

Dump cassette (version commerciale):
» Triaxos    ENGLISHDATE: 2018-09-14
DL: 14 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 26Ko
NOTE: Dumped by DLFRSILVER for Loic DANEELS ; CSW2CDT-20170630
.LOG: OUI

Dumps disquettes (version commerciale):
» Triaxos    ENGLISHDATE: 2011-04-03
DL: 52 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 34Ko
NOTE: Include CPM 2.2 bootloader/42 Cyls
.HFE: NON

» Triaxos    ENGLISHDATE: 2015-02-05
DL: 50 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 114Ko
NOTE: Dump by DLFRSILVER ; RUN''AS to load the game ; Include CPM 2.2 bootloader/42 Cyls/CT-RAW
.HFE: NON
 

Medias/Supports:
» Triaxos    (Release  DISC)    ENGLISHDATE: 2016-09-07
DL: 30 fois
TYPE: image
SIZE: 64Ko
NOTE: Scan by Loic Daneels ; w932*h585

» Triaxos    (Release  TAPE)    ENGLISHDATE: 2016-09-07
DL: 41 fois
TYPE: image
SIZE: 52Ko
NOTE: Scan by Loic Daneels ; w601*h735

» Triaxos    (Release  TAPE-DROSOFT)    SPANISHDATE: 2016-09-06
DL: 31 fois
TYPE: image
SIZE: 84Ko
NOTE: Uploaded by hERMOL ; w1464*h922

Sur le forum:
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QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/cache
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.