★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ THE FIFTH QUADRANT (c) BUBBLE BUS ★ |
Amstrad Action![]() | C+VG![]() |
]Fifth Quadrant is based on an old and tired theme. It mixes Aliens with the standard Knight-lore qualities, In other words, you have a choice of four robots, each one in a different location. Your mission is to use each of the four robots to nd the ship of the intruding Zimen. You do this by freeing each robot and logging it into the bridge computer. (What's Bndge got to do with it? This is no tune for games!) The Zimen appear in most rooms and can be zapped by the robots if they're carrying a weapon. You can access various pieces of instrumentation replenishing energy, for example, or activating a computer display. This is where you'll need to decipher the alien language - not an easy task. Graphics are detailed but lifeless and uninspiring. Sound is reminiscent of the old Vespas. Don't expect to be stunned by anything, but you will find plenty to keep you interested The biggest annoyance is the speed of the robots - a bit too hard to control attunes. FIRSTDAY TARGET SCORE Free Slog. CB , AA |
| ![]() |
Page créée en 160 millisecondes et consultée 2742 fois L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko. |