★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ THE BOXER (c) CULT ★

AMSTRAD ACTIONACU
 ★ Ce texte vous est présenté dans sa version originale ★ 
 ★ This text is presented to you in its original version ★ 
 ★ Este texto se presenta en su versión original ★ 
 ★ Dieser Text wird in seiner Originalfassung präsentiert ★ 

Just imagine the fun you could have with a pugilist (look it up) of your own! Think of the money you could make if he was any good! In The Boxer, this is exactly the scenario you are presented with. You are a boxing manager with one promising lad in your care.

At the start of the game you set up his skills and abilities by allocating points for fitness, stamina, strength, morale and so on. Before each match you must train him in specific skills to raise these values.

Then you arrange a venue and an opponent. The opponents range from evil giants with sledgehammer fists to a stunted weakling with a punch like an enfeebled earthworm.

Hiring a large venue is expensive. If not enough people turn up, you'll be well out of pocket. Similarly, if your boy gets his head punched in, the hospital fees will mount up. Rioting sometines occurs at the ringside, and you'll also have to stump up for the damage caused by the fans.

You can bet on the outcome of any match, though. Betting on your lad might be loyal, but if he's rubbish you'll lose out, so it's best to go for the opponent. It's possible to earn a bijou pile of rhino by watching your lad get consistently beaten.

Graphics are simple, but work welL The match is shown on screen as it's battled out, but you don't know how it's going until someone is KO'd. Sound is also simple, but effective; mainly heavy thumping sounds.

This type of game is naturally limited owing to its linear and non-variable form, so you won't be playing it exclusively for the next few weeks. However, there are five levels of difficulty, and there is a lot of fun to be had as you try to get the lad in shape for the World Title. A great little budget game, if you like manager simulations.

James 'Rocky' Leach, AA

THE BOXER
(c) CULT

DEVELOPER: D&H GAMES
AUTEUR: THURSTAN FELSTEAD
CONVERSION / ADAPTATION: PAUL HILEY

★ YEAR: 1990
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 1 , SPORT , BOXING , MANAGEMENT GAME , SAVEGAME , TAPE

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Adverts/Publicités:
» Cult-Budget  Computer  Football  GamesDATE: 2012-07-27
DL: 343 fois
TYPE: image
SIZE: 134Ko
NOTE: w453*h1223

» Cult-Budget  Games-Soccer  Star-First  past  the  Post-Cup  Football-On  the  Beach-Soccer  Q-Software  HouseDATE: 2012-08-01
DL: 327 fois
TYPE: image
SIZE: 399Ko
NOTE: w944*h1328

» Cult-How  to  orderDATE: 2012-10-17
DL: 325 fois
TYPE: image
SIZE: 219Ko
NOTE: w886*h635

Cover:
» The  Boxer    (Release  TAPE)    ENGLISHDATE: 2016-09-07
DL: 144 fois
TYPE: image
SIZE: 452Ko
NOTE: w2409*h1181
 

Dump disk:
» The  Boxer    ENGLISHDATE: 2019-02-15
DL: 4 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 16Ko
NOTE: Can save games to disc ; 40 Cyls
.HFE: NON

Dump cassette (version commerciale):
» The  Boxer    ENGLISHDATE: 2012-07-29
DL: 79 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 15Ko
NOTE: Dump by Johnny Farragut

Media/Support:
» The  Boxer    (Release  TAPE)    ENGLISHDATE: 2017-12-08
DL: 50 fois
TYPE: image
SIZE: 128Ko
NOTE: Scan by Pinace ; w1205*h756

Notices d'utilisation:
» The  Boxer    (Release  TAPE)    ENGLISHDATE: 2019-01-15
DL: 4 fois
TYPE: PDF
SIZE: 759Ko
NOTE: Uploaded by CPCLOV ; 2 pages/PDFlib v1.6

» The  Boxer    ENGLISHDATE: 2012-03-22
DL: 63 fois
TYPE: text
SIZE: 1Ko
NOTE: Retyped by hERMOL

Je participe au site:
» Newfile(s) upload/Envoye de fichier(s)

QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/cache
Page créée en 031 millisecondes et consultée 1388 fois

L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.