★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ STAR FLEET (c) COMPUTING WITH THE AMSTRAD ★

Computing with the Amstrad
★ Ce texte vous est présenté dans sa version originale ★ 
 ★ This text is presented to you in its original version ★ 
 ★ Este texto se presenta en su versión original ★ 
 ★ Dieser Text wird in seiner Originalfassung präsentiert ★ 

Have you the potential to become a space pilot? Find out in ROLAND WADDILOVE's 3D intergalactic flight simulation game

A MESSAGE has been received from Star Fleet Command that they are in need of keen new pilots to protect the Earth's inner space territory. There has been a mass exodus of the present corps to join Swissair - apparently the pay is better.

Requirements dictate fitness, good eyesight, quick reactions and a willingness to work long hours. (It's a bit like working here really - Editor.)

In a fit of excess patriotism and greed - the perks are good - you volunteer and as a result have been requested to undertake a test mission. This will be accomplished using the Fleet's own intergalactic flight simulator.

During the test you must takeon the Thargoid fleet in three different locations. As you warp through space you will see each enemy ship approaching from the distance.

You control the movement of the simulator using either joysticks or the following keys to simulate joystick movement:

  • A to dive
  • Z to climb
  • < to bank left
  • > to bank right

In order to destroy the enemy craft you must position it within the cross sight and fire your lasers using either the joystick fire button or the space bar.

You will not be able to harm the enemy until he comes into range, and he cannot return your fire until you are within his rather more limited range.

His fire automatically homes in on your ship and reduces your power relative to the number of times you are hit.

There is no room for error and you must be spot on target to destroy him and score points. Should you survive the first wave you will encounter a second and if successful a third.

Your acceptance rating will be assessed on your performance. The final decision as to your future is displayed once you have lost all power and the simulation is terminated.

If you fail to qualify in the early stages don't be dismayed. Even some of the top Star Fleet pilots couldn't hit a barn door from 10 paces when they first applied, so there's chance for all of us. Good hunting!

CWTA

STAR FLEET
(c) COMPUTING WITH THE AMSTRAD

AUTHOR: Roland WADDILOVE

★ YEAR: 1985
★ LANGUAGE:
★ GENRE: BASIC , ARCADE

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Type-in/Listing:
» Star  Fleet    ENGLISH    LISTINGDATE: 2013-09-20
DL: 26 fois
TYPE: PDF
SIZE: 570Ko
NOTE: 2 pages/PDFlib v1.6

Je participe au site:
» Newfile(s) upload/Envoye de fichier(s)

QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/cache
Page créée en 113 millisecondes et consultée 471 fois

L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.