★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ SPOOK LOOT (c) ANDTRONIC ★

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This is another maze game with walls built of bricks.

The five-minute load time seems an eternity, with nothing on the screen at all, apart from the occasional message to let you know that the program is still loading.

Read error b is also indicated far too often, which means rewinding the tape and starting all over again.

At the start of the game, looking quite humanoid, you are placed inside the maze and can be moved around using either the keyboard or a joystick.

Your objective is to find all the hidden treasures spread throughout the 160 rooms. If you achieve this part you then have to locate the hidden button to a secret passage, and presumably the end of the game.

I liked the original design of the many evil spirits set on your downfall. The only defence to their repeated attacks is your slow motion shotgun which sprays a veritable hail of pellets at all and sundry, reducing your enemies to a cloud of dust.

The large, clear, smooth-moving graphics make the screen display pleasing, though the walls of the maze soon become claustrophobic.

As the attackers seem to approach from the same direction each time the game is played, it becomes comparitiv-ely easy to shoot to kill.

On the other hand, remembering which room you are in is no simple matter, nor is finding all those rooms.

Having played the game for an unhealthy length of time with still only a quarter of them located, this would seem the ultimate challenge.

D.H. , Home Computing Weekly #102

SPOOK LOOT
(c) ANDTRONIC

AUTHOR(S): ???

★ INFO: ACU SCREENSHOT TAKEN FROM THE PRIZE

★ YEAR: 1985
★ LANGUAGE:
★ GENRE: ARCADE , UNRELEASED , MISSING

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

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QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/cache
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.