★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ SPACE TRUCKER (c) AMSTRAD SEMANAL/COMPUTING WITH THE AMSTRAD ★

Computing With The AmstradAMSTRAD SEMANAL
★ Ce texte vous est présenté dans sa version originale ★ 
 ★ This text is presented to you in its original version ★ 
 ★ Este texto se presenta en su versión original ★ 
 ★ Dieser Text wird in seiner Originalfassung präsentiert ★ 

ARAMELLO CHAPMAN puts you in the hot seat of a futuristic space shuttle - and you're going to have to work hard to earn your bread

AFTER the last Great War in 2095 in which the whole of the planet Earth's northern hemisphere was wiped out, a Brazilian-based authority took control of all the space colonies.

The resulting company was named after the large colony of Porto Quento.

You are a Space Trucker in the Porto Quento Freight Company. As a newcomer to the firm, not particularly good at your job, you are usually given the outlying planets in the galaxy for your regular round.

Using the interstellar shuttle, you must ferry cargo from the orbiting Mothership to the planet's landing-pad.

This may seem at first to be quite a mundane task, but I haven't yet mentioned the alien traffic. If you think it's hectic on our roads, wait till you meet these space-hogs.

To add to your problems there is also an awful lot of debris floating around up there which was dumped last time Mac-Alpines paid a visit.

You've got only three shuttles at your disposal, so you must be extremely careful to avoid contact with anything likely to cause damage and put you out of commission.

Gravity will pull you down automatically once you leave the Mothership, and to counter this effect you must use the shuttle's thruster units.

You only have a limited amount of fuel, so use it thoughtfully.

Each time you successfully complete a return trip you score according to the amount of fuel remaining in the shuttle. Every five successful trips your fuel is increased by 20 units.

Good luck - you're going to need it.

CWTA

SPACE TRUCKER
(c) AMSTRAD SEMANAL , COMPUTING WITH THE AMSTRAD/

AUTHOR: ARAMELLO CHAPMAN

★ YEARS: 1986 , 1985
★ LANGUAGES:
★ GENRE: ingame mode 0 , basic , arcade , futuristic

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Type-in/Listings:
» Space  TruckerDATE: 2013-08-30
DL: 30 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 27Ko
NOTE: 40 Cyls
.HFE: OUI

» Space  Trucker    ENGLISH    LISTINGDATE: 2013-09-21
DL: 24 fois
TYPE: PDF
SIZE: 983Ko
NOTE: 3 pages/PDFlib v1.6

Je participe au site:
» Newfile(s) upload/Envoye de fichier(s)

QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/cache
Page créée en 071 millisecondes et consultée 1438 fois

L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.