★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ SABIAN ISLAND (c) SKYSLIP COMPUTERS ★

AMSTRAD ACTION
★ Ce texte vous est présenté dans sa version originale ★ 
 ★ This text is presented to you in its original version ★ 
 ★ Este texto se presenta en su versión original ★ 
 ★ Dieser Text wird in seiner Originalfassung präsentiert ★ 

In 1999 (do try and keep up with current events!) the countries of the world nave combined to form the World Council which governs the Earth. After six months a fanatical party under the leadership of Dr Q left the council. He's planted a nuclear bomb in New York and threatens to detonate it. You have been chosen to go to the island, find all the bits of the timing device, re-assemble them and save New York.

The playing area is a four way scrolling section of the island viewed from above. To the right is a map of the whole island and a four by four grid that fills up with pieces of the timer as you find them. Your score, lives and grenades are across the bottom of the screen.

Dr Q hasn't left his island unguarded though, for there are tanks, soldiers, minefields and mazes all over the island. (Hint: a good way of finding mines is to step on one.) Extra weapons can be pinked up and you've also got to keep an eye out for pieces of timer.

If you collect all fifteen pieces the remaining time is available to you to reassemble them into the shape shown before play begins. Do that and New York is saved, fail and it's time for the big firework to go off.

The scrolling is jerky and the animation is poor, but the whole thing's very colourful. There are no tunes and sound effects are tacky.

Sabian Island is Skyslip's first release and it has to be said it's not a brilliant start. Presentation is fine, but the game-play leaves a lot to be desired. And more time should be spent on sound effects in future games.

FIRST DAY TARGET: Collect five timer pieces

GBH, AA

SABIAN ISLAND
(c) SKYSLIP COMPUTERS

AUTHOR: JASON FALCUS

★ YEAR: 1988
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 0 , ARCADE , MILITARY , TAPE

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Advert/Publicité:
» Skyslip  Software-Advert    (Mail  Order  Coupon)    ENGLISHDATE: 2014-05-10
DL: 202 fois
TYPE: image
SIZE: 297Ko
NOTE: w915*h1331

Dump cassette (version commerciale):
» Sabian  Islands    ENGLISHDATE: 2010-03-29
DL: 66 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 25Ko

Sur le forum:
» Topic: Cheats, pokes ou solution pour "SABIAN ISLAND"
Je participe au site:
» Newfile(s) upload/Envoye de fichier(s)

QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/cache
Page créée en 061 millisecondes et consultée 881 fois

L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.