★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ ROLAND IN TIME (c) AMSOFT ★ |
BIGK | Personal Computer News |
The Jet Set hat already hit the Amstrad and it's here with a vengeance! If I say that Roland In Time bears a marked resemblance to a certain game featuring Surbiton's most famous miner. I think you'll know what I mean The evil villain (Boo! Hiss!) Maestro has stolen the crystals that used to power the spatial part of Roland's Anti-Matter Space-Time-Run-A-rounD, (A.M.S.T.R.A.D.). The result is that Roland's Runaround may now any move through time. Your job. surprise surprise, is to collect the crystals which have been scattered throughout Earth's past, present and future. The game consists of fifty-three screens, some of which would even give Matthew Smith the odd nightmare. There are ten time zones, ranging from prehistoric to post-atomic, with each zone having up to ten locations. Having ten time zones means thai however club-handed you are. you get to see at least ten different screens. The many varied and challenging sheets coupled with the smooth arcade quality graphics makes this#game top of the league Go out and buy one now! G.L, BIGK
|
|
Page créée en 228 millisecondes et consultée 5603 fois L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko. |