★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ ROCKET BALL (c) IJK ★

AMSTRAD ACTION
★ Ce texte vous est présenté dans sa version originale ★ 
 ★ This text is presented to you in its original version ★ 
 ★ Este texto se presenta en su versión original ★ 
 ★ Dieser Text wird in seiner Originalfassung präsentiert ★ 

Anyone who remembers that classic film of the 1970s, Roller ball, will recognise this game immediately. It tries to bring to the computer the violence, action and excitement of the game that reflected all that was bad about society's bloodlust for a gladiatorial arena.

The game is set on a circular rink with banked boards, much like a cycling arena. This is represented by a scrolling screen which the players can move up and down as if it were banking. The players two teams of five - are on rollerskates. You control whichever of your five skaters is on screen.

The players can be speeded up, slowed down, made to crouch and jump. They can also run into other players to deliberately elbow them to the ground. If a player falls over it takes a while for him to get back up. The remaining players are computer-controlled. If you play against the computer you'll find seven very tough skill levels.

The aim of all this skating mayhem is simply to pick up a ball that is shot into the arena like a cannonball around a roulette wheel and throw it into the opposition's goal. This is just a small box on the top wall. The ball can also be used as an offensive weapon to throw at the other players, and you need to be careful about tripping over it yourself.

There's a lot of fun to be had here, particularly in two-player games. The graphics leave a bit to be desired but they are fast and effective. You have P Beckett to thank for that - he did the Amstrad conver sion. It s the sort of game that relies purely on the two players to make it interesting, but even against the computer you can have tough battles requiring strategy and quick reactions.

BW, AMSTRAD ACTION n°16

ROCKET BALL
(c) IJK

★ AUTHOR(S): ???

★ YEAR: 1986
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 0 , SPORT , BALL , TAPE

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Dump cassette (version commerciale):
» Rocket  Ball    ENGLISHDATE: 2019-01-06
DL: 22 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 19Ko
NOTE: Dumped by DLFRSILVER for Loic DANEELS ; CSW2CDT-20170630
.LOG: OUI

Je participe au site:
» Newfile(s) upload/Envoye de fichier(s)

QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/cache
Page créée en 025 millisecondes et consultée 923 fois

L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.