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Eighth Day Software have got themselves a good reputation for their budget-proced, well thought out Quilled text adventures. Their secret, apart from price, is an interesting scenario packed with interesting puzzles and commands. Quann Tulla is in a similar vein to their previous offerings.

Trapped on a wrecked spacecraft you must leave the ship and then travel the galaxy fighting the evil Empire for the sake of the Federation, (no trace of Star Wars there?) The adventure starts rather differently with you in dire trouble. You're in a damaged air bubble fighting for breath and only have a few moves before you suffocate. The solution is fairly simple but the game has already started your pulses racing. You have solved a puzzle, your mind starts to become tuned to the adventure and you appreciate the danger involved.

The adventure mechanism is obviously only as good as the Quill — which is good but fairly basic. Only two word combinations are allowed and the screen display is fairly limited. The actual adventure content is very good and pretty addictive as adventures go. There were several grammatical and spelling mistakes, but in an adventure so full of text, that can be forgiven.

I liked the use of the second side of the tape to give the storyline of the adventure, hints on how to play the adventure and details of Eighth Day's other adventure games. The adventure was challenging without being too hard — let's say it's an intermediate's game — and at the given price it represents extremely good value.

C.G., HCW

QUANN TULLA
(c) 8TH DAY SOFTWARE


AUTHOR(S): ???
★ PRICE: £2.50

★ YEAR: 1985
★ LANGUAGE:
★ GENRE: UNRELEASED , MISSING , QUILL , AVENTURE TEXT

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QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/cache
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.