★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ QOR (c) MALTDALE SOFTWARE ★

AMSTRAD ACTION
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And now for the last in this month's selection of nouveaux gamettes. QOR is from Maltdale Ltd, a company who I must confess I haven't come across before. QOR is their first game, written using GAC and launched at the June Amstrad show.

QOR features one Joe Steam who has been assigned theperilous taks of penetrating the planet of the title and checking out a vast computer complex that the authorities suspect is being used for hostile purposes. Joe is smuggled aboard a ship in disguise and must keep a low profile before stealing a ship himself to invetigate the situation.

This was a frustrating game because much of it was truly original in presentation. The author, Steve Baker, has come up with a number of imaginative terms, phrases, and objects to give the impression of someone living in the 21st century. The graphics are also, occasionally, excellent but the overall impression of the game is one of extreme unevenness. One moment I was impressed by an imaginative turn of phrase or pretty picture, the next I was let down by some appalling spelling-mistake, or a tattily designed screen.

There are also other rather more serious criticisms. The game features a reasonable number of locations, of which almost all are illustrated, but there aren't a huge number of objects and those that are there often yield little information when examined. Giving objects even a brief message of description helps to keep the atmosphere going in a game and avoid a feeling of frustration, which this game eventually fails to do away with.

At the time of writing Maltdale hadn't fixed a price for the game. Adventurers are growing steadily more choosy these days, and if you can get a game as good as Robin of Sherlock for £7.95, then new entries into the market have to watch both their quality control and their pricing very carefully. QOR needs tidying up on-screen at least before attempting to survive at any price over five pounds.

QOR
(c) MALTDALE SOFTWARE

Devised, written and drawn by Steve Baker
Created with THE GRAPHIC ADVENTURE CREATOR (Written by SEAN T.ELLIS during 1985 and published by INCENTIVE SOFTWARE)

★ YEAR: 1986
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 1 , aventure text , aventure graphique , GAC

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Cover:
» QOR    (Release  TAPE)    ENGLISHDATE: 2016-09-07
DL: 52 fois
TYPE: image
SIZE: 170Ko
NOTE: w1081*h776

Dump disk:
» Qor    ENGLISHDATE: 2013-08-30
DL: 55 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 164Ko
NOTE: 40 Cyls
.HFE: OUI

Notices d'utilisation:
» QOR    (Release  TAPE)    ENGLISHDATE: 2019-01-17
DL: 4 fois
TYPE: PDF
SIZE: 629Ko
NOTE: Uploaded by CPCLOV ; 1 page/PDFlib v1.6

» QOR    ENGLISHDATE: 2013-07-23
DL: 56 fois
TYPE: text
SIZE: 3Ko
NOTE: Retyped by hERMOL

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QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/cache
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.