★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ PENGUINS (c) AMSTRAD ACTION ★

Amstrad Action
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Mr Spock would say it was “not logical". Penguins collecting diamonds? For a start, there are no diamonds in Antarctica. And if there were, it seems very doubtful that the indigenous wildlife would spend its waking hours lining them up m rows. Especially when it became apparent there were some extremely fierce monsters about trying to stop them.

But these are no ordinary penguinspwgas Thier names are "Wipeout" and "Hardrut" . And they star in a one or two-player arcade game that varie in speed from very fast to stupidity fast. They inhabit a little landscape of sliding ice blocks... some of which contain monster eggs. Oh, and there are the diamonds, too.

The idea is the line up the diamonds (by pushing them together) into either a vertical or horizontal line. Or, if that's too difficult (or not violent enough) just settle for killing all the monsters and their eggs. All this has to be accomplished within a time limit.

You push blocks and diamonds around by going up to them and pressing Fire and the appropriate direction key/joystick movement. If you can manage to push a block into a monster you kill it. Unfortunately, one of the remaining monster eggs hatches out soon afterwards.

Anything else you need to know? Oh yes. After Level Three, you have to fight off two monsters.

And the second one can push blocks around, so if you've just worked out tactics for blocking monsters in... forget 'em!

One more thing. If you slide a block into the border around the playing area, it makes it wobble for a few seconds. Any monsters next to it will be momentary stunned.

Now then, do you think you deserve a cheat for this game. Hmm... dunno, we'll have to think about it... OK. then If you redefine Wipeout's keys as the word GHOST, you switch off the collision detection. It makes the one-player game a bit wimpy, but it changes the character of the two-player game into an ice-block shoot-out. To get the game back to normal, define the keys as the word SOLID.

AA

PENGUINS
(c) AMSTRAD ACTION

AUTHOR: Chris Surawy
MUSIC: Tessa Surawy

★ INFO: From the Amstrad Action #88 covertape (January 1993)

★ YEAR: 1992
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 0 , ARCADE , PINGO CLONE , MULTIPLAYER

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Game (NON Commercial/Freeware/Shareware):
» Penguins    ENGLISHDATE: 2013-08-30
DL: 50 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 42Ko
NOTE: 40 Cyls
.HFE: OUI

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QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.