★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ MINOTAUR MASTERMIND (AMSTRAD GAMES BOOK) (c) BEAM SOFTWARE/MELBOURNE HOUSE ★ |
MINOTAUR MASTERMIND (AMSTRAD GAMES BOOK) |
This is a strategic game which will test the brain power of even the most experienced masterminds. The challenge is to guess a secret number between 0 and 1000 by working your way through a maze of numbers and symbols without being gobbled by the minotaur. Your score is the sum of the digits that you step on — so the lower scores are better. When you reach the exit at the right end of the maze, you get a chance to guess the secret number. The non-numeric symbols have different effects when stepped on: ‘X' — supplies a clue To move: PROGRAMMING SUGGESTIONS Minotaur Mastermind could be made into a very complex game by adding more clues (lines 1190 — 1490) and by adding more symbols. Amstrad Games Book |
|
|
Page créée en 537 millisecondes et consultée 397 fois L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko. |