★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ MICRO MOUSE GOES DE-BUGGING (c) MASTERTRONIC ★

AMSTRAD ACTIONACU
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It's a well-known fact that the most cost-efficent way to repair supercomputers is to use robot mice. At least it is in Micro Mouse. Here, electronic mice are used to repair the burnt-out circuit boards of computers. But before they can do any of this they need to be trained. That's your job.

You take control of the little rodent as he scampers around the circuit board looking for breaks in the tracks to mend. As always, things aren't as simple as they could be, and miniature baddies patrol the circuit intent on causing as much mischief as they can. The beasties come in three varieties. One type runs round the circuit randomly, inflicting damage when it runs over you. Then there are others which actively come looking for you. The third category is a kind that causes damage to the circuit board as well as to your furry friend.

Unfortunately, your little mouse is defenceless against these energy-zapping nasties, and the only thing for it is to avoid them.


Movement is confined to running along the tracks of the circuit board. So if a nasty is heading your way and there's one approaching from behind then it's curtains. This is one of the game's shortcomings. It's very difficult to avoid collision once there's a beastie on your tail.

Graphically, it ain't no oil painting. The backgrounds are not particularly well drawn and the sprites are miniscule - maybe that's why it's called Micro Mouse! Nevertheless, they are functional, and everything looks clear enough - nothing gets confused with anything else.

Soundwise, the game is a stunner, with a really excellent title tune, You know the sort of thing - lots of little pitch bend effects. In the game, though, it's back to basic spot effects. You can't have everything.

The idea behind Micro Mouse sounds good. The game is well programmed, and well polished. Sad to say, then, when it comes down to playing the game it rapidly becomes tedious. The nasties become inescapable, and it's just not fun to play.

AW, AA

MICRO MOUSE GOES DE-BUGGING
(c) MASTERTRONIC

DEVELOPPER: Mc Lothlorien
PROGRAMMING/VISUALS: John Atkinson
GRAPH: Martin Holland
MUSIC: Paul Tonge

★ YEAR: 1989
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 3 , ARCADE , FUTURISTIC , TAPE

★ PROTECTION: SPEEDLOCK-TAPE (TAPE)
★ COLLECTION: MASTERTRONIC PLUS

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Adverts/Publicités:
» Lothlorien-Micro  Mouse  Goes  De-BuggingDATE: 2011-10-21
DL: 126 fois
TYPE: image
SIZE: 150Ko
NOTE: w597*h864

» Lothlorien-Micro  Mouse  Goes  De-Bugging    ENGLISHDATE: 2012-07-27
DL: 114 fois
TYPE: image
SIZE: 143Ko
NOTE: w427*h1183

» Micro  Mouse  Goes  De-BuggingDATE: 2014-05-10
DL: 86 fois
TYPE: image
SIZE: 275Ko
NOTE: w940*h1334

Cover:
» Micro  Mouse  Goes  De-bugging    (Release  TAPE-MASTERTRONIC  PLUS)    ENGLISHDATE: 2016-12-23
DL: 41 fois
TYPE: image
SIZE: 163Ko
NOTE: w1100*h786

Dumps disks:
» Micro  Mouse  Goes  De-Bugging    (2014-09-02)    CNGSOFTDATE: 2014-09-02
DL: 85 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 59Ko
NOTE: 7 Cyls
.HFE: OUI
 
» Micro  Mouse  Goes  De-Bugging    BMCDATE: 2013-08-30
DL: 77 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 87Ko
NOTE: 40 Cyls
.HFE: OUI
 
» Micro  Mouse  Goes  De-Bugging    CHANY-NPSDATE: 2018-05-20
DL: 7 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 84Ko
NOTE: Dump/upload by McSpe ; 42 Cyls
.HFE: OUI
 

Dump cassette (version commerciale):
» Micro  Mouse  Goes  De-Bugging    ENGLISHDATE: 2010-03-29
DL: 63 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 29Ko
NOTE: Speedlock Tape

Media/Support:
» Micro  Mouse  Goes  De-bugging    (Rerelease  TAPE-MASTERTRONIC  PLUS)    ENGLISHDATE: 2016-09-09
DL: 74 fois
TYPE: image
SIZE: 53Ko
NOTE: SCAN by hERMOL ; w1212*h763

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QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.